Sony kondigt 2din-navigatiesysteem met TomTom-diensten aan

Falcon

Donateur
Vanaf november in Nederland! Geen afneembaar frontje! Maar wel dezelfde tom-tom diensten en elk kwartaal map-updates. (tegen betaling natuurlijk :D

Elektronicafabrikant Sony heeft op de IFA-beurs in Berlijn enkele nieuwe navigatiesystemen aangekondigd. De nieuwe systemen zijn voorzien van een touchscreen en bieden gebruikers toegang tot diverse TomTom Live-diensten.

In totaal heeft Sony vier nieuwe navigatiesystemen aangekondigd. De XNV-L77BT, 770BT, L66BT en 660BT zijn 2din hoog en beschikken over een aanraakgevoelig scherm dat maximaal 800x480 pixels kan weergeven. De nieuwe navigatiesystemen, die worden uitgebracht onder de nieuwe Xplod-vlag, borduren voort op hetzelfde platform als het XAV-70BT-systeem van de fabrikant, zo heeft Sony bekendgemaakt.

De XNV-L77BT en 770BT zijn van een 7"-scherm voorzien, terwijl de L66BT en 660BT met 6,1" genoegen moeten nemen. Alle modellen kunnen diverse audio- en videoformaten afspelen, waaronder mp3, wma, aac, divx, mpeg4 en jpeg.

Om te kunnen navigeren, is voor Europa kaartsoftware voor 45 landen aanwezig. Het kaartmateriaal is geleverd door TeleAtlas, terwijl de navigatiesoftware zelf afkomstig is van TomTom. De L77BT en L66BT kunnen bovendien gebruikmaken van diverse TomTom-diensten, zoals HD Traffic en Google Local Search. TomTom IQ Routes en Map Share is op alle vier de modellen beschikbaar.

De nieuwe Xplod-navigatiesystemen zijn vanaf november in Nederland leverbaar. De adviesprijs is niet bekend.

http://tweakers.net/nieuws/69492/ifa-sony-kondigt-2din-navigatiesysteem-met-tomtom-diensten-aan.html

Constant

Erelid
Geen afneembaar frontje, dus eigenlijk niet geschikt voor de Nederlandse markt. Met afneembaar frontje zou ik 'm serieus overwegen.

PC-fre@k

Banned
Ik zit er toch serieus over na te denken. Dicht net een mailtje aan mijn dealer om de Pioneer AVIC-F9210 er maar niet in te zetten. Sony gebeld maar moet nog even wachten (half feb) op levering faceplate en kabels in Nederland, ze kunnen me nu niet eens vertellen hoe of wat :S

Zo wil ik eigenlijk wel weten wat voor bluetooth systeem er in zit (hoewel ik al zag dat hij comp. is met iPhone 4), of ze het aan de gang krijgen met Canbus/Multifunctioneel stuurwiel en welke kabels ik er nog bij moet bestellen om tenminste aux, composite en ipod/iphone aan te sluiten.

Verder heeft de Pioneer ook geen afneembaar scherm, wilde hem dan bijv. laten graveren.

hemi24

Forumguru
Leuk alternatief! Nu nog een gelikt uiterlijk, zodat het een beetje past bij het dashboard van je Skoda en vervolgens kun je eindelijk lekker je eigen POI's naar hartelust toevoegen en nog belangrijker: met actuele map-data rondrijden!!! Vooral dat laatste is een groot gemis bij het Columbus systeem!!!

PC-fre@k

Banned
De duurdere Pioneer en Sony setjes hebben geen afneembaar frontje trouwens, in beide gevallen had ik hem dus eventueel kunnen laten graveren.

In mijn vorige auto gebruikte ik altijd tomtom live (940) met abonnement, dat zou ik dus graag ook in mijn auto willen. Kan dus met dat kastje van tomtom (aangesloten op de sony) die je los kan koppelen van je auto en via USB op je pc kan aansluiten alsof het een gewone tomtom is. Perfect wat mij betreft, ben niet zo weg van de Garmin achtige troep namelijk en die Pioneer stond incl. alle kabels e.d. mooi voor 1500 op de bestelling. Beetje zonde als er zo'n mooi (lees functioneler) alternatief is.

Echt lelijk vind ik ze niet, maar echt mooi eigenlijk ook niet. Vind de 66 mooier ondanks kleinere scherm, ga daar voorlopig dus voor.

http://www.sony.nl/product/in-car-navigation/xnv-l66bt << 6,1 inch
http://www.sony.nl/product/in-car-navigation/xnv-l77bt << 7 inch

RogerS

Forumguru
Dat is wel een unique selling point van sony om een ingebouwde unit aan te bieden met TomTom navigatiesysteem. Vooral die HD Traffic is interessant. Ik ben zeker niet tevreden met de RDS verkeersinformatie. Mijn ervaring is dat deze altijd hopeloos achterloopt. Als ik het juist interpreteer zie ook allerlei internetdiensten nu worden aangeboden (zoals de Google zoekfunctie) omdat voor de HD traffic er toch al een mobiele dataverbinding nodig is.

Rallye

Forumguru
Volgens kieskeurig vanaf € 1041,-. Nu weet ik waarom de Zenec's in de aanbieding zijn. Ziet er goed uit. .[video=youtube;jGhdQO6nPZo]http://www.youtube.com/watch?v=jGhdQO6nPZo&feature=youtube_gdata_player[/video]

Ik zie overigens niets over de combinatie met stuurbediening?

PC-fre@k

Banned
Staat inderdaad niks over multifunctioneel stuurwiel. Staat wel in installatie handleiding dat er een remote aansluiting is. Sony Nederland wist nog niet hoe of wat. Ga hier (en faceplate) komende maand weer naar vragen. Wellicht kan hij dan de week van of na levering alsnog geplaatst worden.

Volgens mij zitten er alle functies van een normale TomTom in (heb nu een 940 en verwacht ook dat alles er in zit)

EDIT: Ik heb alle info, incl. nieuw prijzen (L66 vanaf 881 euro!), plaatjes, video's en handleiding even hier: geplaatst.

Bovenaan Onderaan