Sony vs pioneer

VEEJAY

Forumguru
Vandaag mijn Sony aftermarket omgewisseld voor een Pioneer. Whoeha wat een verschil zeg Pioneer klinkt stukken beter, helderder en voller! Qua prijs en vermogen dezelfde radio's +/- 180 euro.

Leuk trouwens dat het met de iso stekkers ongeveer 1 minuut werk is om een radio om te bouwen.

489.gif

Daniel

Lid
Ik ben ook al nooit geen fan van Sony geweest en heb er ook niks mee,daarin tegen heb ik tegen volle tevredenheid heel veel Pioneer's gehad waaronder ook de Avic-X1R (klapscherm).
Heb ook vaak gezegd dat ik geen andere merk wil,maar een maat van me heeft een eigen inbouwcenter en heeft me om kunnen halen om bij hem een Alpine te nemen,ik moet eerlijk zeggen,die vind ik NOG beter klinken.

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

Ik ben ook al nooit geen fan van Sony geweest en heb er ook niks mee,daarin tegen heb ik tegen volle tevredenheid heel veel Pioneer's gehad waaronder ook de Avic-X1R (klapscherm).
Heb ook vaak gezegd dat ik geen andere merk wil,maar een maat van me heeft een eigen inbouwcenter en heeft me om kunnen halen om bij hem een Alpine te nemen,ik moet eerlijk zeggen,die vind ik NOG beter klinken.

[/ QUOTE ]

ow
crazy.gif

Daniel

Lid
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het uiterlijk van de 1-din radio's van Pioneer mooier vind dan die van Alpine,en de Pioneer's zijn in vergelijking ook meestal goedkoper dan een Alpine,ik weet ook niet waar dat aan ligt misschien toch de kwaliteit.(begrijp me niet verkeerd,zou zo weer een pioneer kopen hóór!) Maar dan wel een dubbel din
grin.gif

Fabia

† In Memoriam
Ik heb sinds een paar maanden de DEH-P6800MP in mijn Fabje zitten en die bevalt uitstekend. Ben al heel lang fan van Pioneer en zou ook niks anders willen. Ik was zo stom om een Skoda radio te nemen bij de aanschaf van mijn Fabje maar dat heb ik maar een paar maanden uit gehouden. En luister nu weer met volle tevredenheid naar de Pioneer.

deusjevo

Forumguru
Voor mijn Volvo 240 heb ik ooit een Sony gekocht omdat die toevallig in de aanbieding was.
Spijt.....

Heb verder altijd Pioneer gehad, nu ook in mijn O1.
Grootste pluspunt van Pioneer: de Mosfet versterker die echt goed is.
Ik zal dus ook nooit een Stream radio oid bijbestellen in een Skoda.
Reden: het geluid is gewoon slechter dan een aftermarket radio van Pioneer
722.gif

VEEJAY

Forumguru
Vandaag even lekker kunnen spelen met de pioneer. De speakers van de skoda zijn echt zo slecht nog niet. De treble is stukken beter (dacht dat het aan de speakers lag) en de bassen via de subwoofer fenomenaal (mits je de High pass filter gebruikt). Er is een hoop qua akoestiek in te stellen en dat heb je wel nodig in de Soda.

In ieder geval zijn de 4X50 watt van pioneer hele andere Watts dan wat Sony met de Xplod kan produceren. (veeeeel meer bedoel ik dan).

680.gif

higgy

Forumguru
Ha, dat onderken ik Veejay: ik herken(de) al die klachten over slechte klank niet: ik vind de speakers in de Elegance nog niet zo gek. Misschien dat m'n VDO MR6000 (=Clarion!) gewoon een goede eindversterker heeft!

Deje

Lid
Ik sluit me hier volledig bij aan: Pioneer Avic met originele speakers en tweeters klint echt niet slecht.
Alleen willen de deurpanelen wel es resoneren bij veel (bass) volume...
baby012.gif

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Ik sluit me hier volledig bij aan: Pioneer Avic met originele speakers en tweeters klint echt niet slecht.
Alleen willen de deurpanelen wel es resoneren bij veel (bass) volume...
baby012.gif

[/ QUOTE ]

Subwoofer + versterker en je bent i.d.d klaar.(het is wat je zelf wil hè)

higgy

Forumguru
De AVIC op zijn (haar?) beurt heeft weer een ander euvel: het klapscherm is inmiddels een zeer berucht zwak punt: dat gaat bovengemiddeld vaak kaduuk.
(niet mijn mening, want ik heb geen AVIC, maar gebruikerservaringen op o.a. www.navigatiehelpsite.nl/Forum/ )

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

De AVIC op zijn (haar?) beurt heeft weer een ander euvel: het klapscherm is inmiddels een zeer berucht zwak punt: dat gaat bovengemiddeld vaak kaduuk.
(niet mijn mening, want ik heb geen AVIC, maar gebruikerservaringen op o.a. www.navigatiehelpsite.nl/Forum/ )

[/ QUOTE ]

Heb ik geen last van gehad,en heb hem toch ruim een jaar gehad voordat ie werd gejat.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Dan heeft de dief er nu last van
winkie.gif

[/ QUOTE ]

Ik hoop het wel,en wat ik nog meer hoop is dat ze hem weer bij HEM gejat hebben
grin.gif

Exciter

Administrator
Ik ben al jaren een trotse eigenaar van een Sony CDX C90r headunit.
Nou is dat ook wel iets, wat boven alles van Sony uitspringt, maar in de kenners wereld geldt nog steeds, dat dit een referentie toestel is.

Het geluid, wat er uitkomt is bijzonder goed, zeer geschikt voor Hi-end audio ervaring. Het komt er ook alleen uit na het koppelen van een versterker, want deze autoradio heeft niet eens een ingebouwde. Er zitten alleen line out uitgangen op...

Koppelbaar aan een DAB tuner en aan een DSP processor.

Nu nog, een paar jaar na productie 400-500 dollar waard.

Ik zal voor niets willen ruilen.

Maar het is ook zo, dat dit een buitenbeentje is en hierna heeft Sony nooit meer een kwalitatief vergelijkbaar model gefabriceerd...

Bijlagen

• 41712-sony.JPG
    41712-sony.JPG
    14,6 KB · Weergaven: 18

JettaFreak

Actief lid
Ben zeer tevreden met mijn Sony CDX-F7500. Goed geluid, 7-bands equalizer, klinkt 100x beter dan Stream etc. Ik vind de inbouwraampjes van Pioneer altijd zo lelijk. Heb echter even getwijfeld aan een Pioneer met ingebouwde BT carkit toen mijn Stomstom-dockingkit de Sony leek te hebben geliquideerd. Uiteindelijk doet de Sony het nog, ben daar onder meer vanwege het inbouwraampje blij mee, en heb een parrot gekocht.

Groet,

JettaFreak

Heb net een octavia besteld met de AVIC-HD1BT van Pioneer.
489.gif
489.gif
489.gif
489.gif
489.gif
489.gif

Helaas nog niet kunnen beluisteren maar schijnt echt super te zijn. 4 x 50 watt Skoda levert zelf ook radiosystemen maar voldoen bij lange na niet. Bij het relatief "dure" NEXUS (cdnavigatie) moet je er apart nog een cdwisselaar bijkopen om ook cd's af te kunnen spelen tijdens navigeren. Zodra ik de auto in bezit heb (waarschijnlijk week 11) zal ik laten weten hoe dit bevalt.

Op dit moment heb ik een seat ibiza met sony radio. Op zich klinkt dit ook prima! <font color="black"> </font> <font color="blue"> </font>

Bovenaan Onderaan