Soort Olie TDI

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik heb een fabia 1.9 tdi. Wat voor een olie moet daarin? Ik heb net olie gekocht bij de pomp. Geschikt voor Turbo Diesels, zowel direct als indirect ingespoten. W10. Is dat goed genoeg?

Gieliovd

Forumguru
W10 zegt me vrij weinig.

Als ik mij niet vergis is 10W40 de standaard, ook voor dieseltjes.

Let wel op met olie bijvullen, allemaal verschillende merken kunnen ook niet zo lekker mengen.

Kun je beter een oliewissel doen en dat vervolgens bijvullen als hij verbruikt.

cvegreen

Forumguru
Ik denk er ook aan om onze wagens zelf te verversen van olie . Ga als de tijd rijp is kijken voor een nieuwe olie filter en olie , zo heb ik minder kans dat de oude en de nieuwe olie niet goed mengen met elkaar ,want ik weet ook niet wat er nu in gegoten is .

van inkel

Forumguru
Hallo,

Ik heb een fabia 1.9 tdi. Wat voor een olie moet daarin? Ik heb net olie gekocht bij de pomp. Geschikt voor Turbo Diesels, zowel direct als indirect ingespoten. W10. Is dat goed genoeg?

In een VAG TDI moet long life olie, i.v.m. de langere onderhouds intervallen, in je instructieboekje staat waaraan de olie moet voldoen.

neoproject

Actief lid
Mijn auto heeft geen langere onderhoudsintervallen: om 15K
Dus in een TDI moet zeker niet altijd long life olie.

welk jaar is je tdi dan zeg ik je dan wel wat voor olie je er in moet doen en wat voor onderhouds intervallen.

want skoda blijft lang hangen in de 15.000 km beurten.

cvegreen

Forumguru
welk jaar is je tdi dan zeg ik je dan wel wat voor olie je er in moet doen en wat voor onderhouds intervallen.

want skoda blijft lang hangen in de 15.000 km beurten.

Ff je ogen naar links draaien(bij openingsposting) , daar staat een hoop info over zijn wagen . De wagen is van 2006.

Wallie

Lid
In mijn 1.9 TDI fabia van 2006 met 15.000 km interval moet 505.01 in, vooral dat getal is belangrijk! Dus niet 505.00 of iets.

De getal voor en na de W ben ik ff kwijt...

Desperado

Forumguru
Dat getal voor en na de W zijn ook belangrijk.
Ik zou geen 5W30 in een blok gooien waar 15W40 in hoort.
Dat 505 getal heb ik nog nooit van gehoord, waar is dat voor?

neoproject

Actief lid
Wally heeft gelijk, mijn wagen is van 12/2006 en bevat ook die 505.01. Ik zal straks nog eens voor de zekerheid kijken op het flesje in mijn koffer.

Gieliovd

Forumguru
Het getal 505.01 is een VW standaard voor de olie. Ik ben er nog niet uit waar het voor staat. Olie moet hieraan voldoen voor PD motoren.

Bij mijn eerste onderhoudsbeurt (15000km) werd 0W30 toegevoegd van Elf

Dat is een volledig syntethische olie (voor benzine motoren). Voor diesels is er 5W-30 (ook volledig syntetisch). Deze oliën hebben een lage wrijvingsweerstand (ook bij koude motor) en worden toegepast bij sterk verlengde olieverversingstermijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan