Sound box in uitlaat Octavia RS TDI

• Onderwerp starter Deleted member 18345
  • Startdatum
D

Deleted member 18345

Hallo,

In enkele Golf 7 GTD’s zit in de uitlaat een soundgenerator. Een soort box waardoor je auto een ‘v8 geluid’ creëert. Mijn oom rijdt in een GTD en heeft deze optie. Ik zou hem ook graag willen hebben in mijn OCTAVIA RS TDI 2013 (5e).

Weet iemand hoe zo een systeem in elkaar zit en werkt? Is het alleen een box welke je op de + en - aansluit of heb je ook een regelapparaat in de auto zitten? Is het mogelijk om zo iets ook in mijn rs tdi te monteren? Vind het geluid uit zo een box wel mooi klinken. Ik zie graag jullie meningen hierover

D

Deleted member 18345

@Desperado Bedankt voor je reactie. Heb jij voor mij een link daarvan of staat het niet hier op het forum?

D

Deleted member 18345

@Duijzer op youtube heb je een duitse filmpje van een octavia rs tdi

De link die je mij stuurt is enkel een kabelboom. Ik zou willen weten of alleen een actuator aanschaffen en deze op de voeding leggen voldoende is of niet..

45069

Senior Member
Ik snap niet wat je daar mooi aan vind, koop dan een auto die origineel dat geluid maakt en ook het rijplezier levert.
Daarnaast is het niet origineel en mogelijk voldoet je auto dan ook niet meer aan de eisen !
Daarnaast loop je mogelijk het risico op een wok-melding.

D

Deleted member 18345

@45069 bedankt voor je reactie, hoezo een wokmelding? Er rijden Golf 7 GTD’s rond met affabriek van die dingen, ik snap niet waarom ik een wok hiervoor zou moeten krijgen. Er rijden ook talloze moderne auto’s rond met pops and bangs waar niets mee gebeurt tijdens keuringen.. en het is gewoon een origineel onderdeel van volkswagen. kijk maar op youtube filmpje ik vind hem mooi klinken, niet overdreven gewoon een stoere diesel bromgeluid..

Rallye

Forumguru
Ieder zijn lol. Voor mij is het ook even de vraag of de auto niet meer aan “de eisen” voldoet (welke overigens). De auto uit het filmpje geeft een ander geluid, maar lijkt niet echt luider geworden te zijn. En wie zou dan een wok-melding moeten geven - dat is bovendien toch vooral bij schade?

MaxN

Donateur
Ben je niet in de war met je sound aktuator? Die bij je ruitenwissermotor zit? Die zorgt voor het neppe geluid uit je speakers. In te stellen via VCDS of OBD11. moet je op je diesel rap uitzetten want klinkt nergens naar met een diesel vind ik.

D

Deleted member 18345

@MaxN nee, het gaat om dit onderdeel welke als extra optie affabriek te bestellen is op een golf 7 GTD, en als ik mij niet vergis ook op de golf 8 GTD. Bij mijn oom klinkt het net een echte geluid. Het geluid komt gewoon echt uit de uitlaat en niet vanuit de speakers in de auto of vanuit een kastje bij de rwmotoren. Het systeem heet sport&sound. Meerdere GTD’s hebben het, ook vele op marktplaats. Je kunt dan via de multimedia 1 van de 4 standen kiezen (Eco, Individual, Sport, en nog iets) met de sportstand word de actuator in de uitlaat geactiveerd. Ik ben ook niet van de nepgeluiden maar dit klinkt gewoon origineel en niet overdreven.

Bijlagen

• 4B642DD7-B0E1-495A-9C3A-4A412423ADC3.jpeg
    4B642DD7-B0E1-495A-9C3A-4A412423ADC3.jpeg
    113,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt door een moderator:

MaxN

Donateur
Tja ieder zijn meuk, maar een RS diesel heeft nu eenmaal niet zo’n mooi geluid als een RS benzine. En helemaal niet zoals een 5, 6 of 8 cilinder kan klinken.

45069

Senior Member
Wokmelding, kan door de politie gedaan worden, als de auto niet meer aan de eisen voldoet . Bijvoorbeeld niet originele uitlaat, of te veel DB's, of verlichting die niet juist is. Met een wokmelding op je auto is het kenteken tijdelijk ongeldig en mag je er niet mee rijden, alleen naar de RDW voor een keuring. Dat onderzoek moet je zelf betalen . Dus mijn tip, laat het origineel , kan je mogelijk een hoop geld besparen.

D

Deleted member 18345

@45069 ik denk dat je het mis hebt. Aanpassingen mag je altijd uitvoeren aan de auto (behalve andere motorblok enz natuurlijk) mits deze binnen de wet/eisen valt. Over db gesproken, dan zou een golf 7 gtd met dit sound systeem ook een WOK moeten krijgen? Ik zie er maar van af omdat niemand weet hoe zo een ding fabrieksaf in elkaar zit (dat was de vraag ook eigenlijk)

D

Deleted member 18345

@Okki zo iets ja google als je wilt, ‘sport&sound golf 7 gtd Uitlaat’ dan zie je afbeeldingen van de actuator met de uitlaat

Bovenaan Onderaan