Sound system rammelende deuren

Octavia32

Forumguru
Ik ben in het bezit van het sound system in mijn superb echter als ik muziek luister gaat bij het minste of geringste de deurpanelen trillen (bass en Mid staan gewoon op normaal in het midden).

Ik heb gelezen dat er al eerder hierover is gesproken Octavia en superb topics, en dat bij sommige het is opgelost door de kabels van de raam mechanismes vast te zetten.
Maar een definitieve oplossing heb ik nog niet gelezen. Ik vind dit erg goedkoop klinken namelijk. Wat kan ik hieraan doen.

Ik durf eigenlijk niet meteen het deurpaneel open te trekken, bij mijn O2 wist ik dat de speakers vastgepopt zaten in de deuren is dit ook zo bij de Superb.

Wie heeft een oplossing.

Joske

Forumguru
uitbouwen is nochtans naar analogie met de O2, zie bijlage :)

Bijlagen

• bekleding voorportier uitbouwen S2 2009.pdf
    71,9 KB · Weergaven: 45

Noord26

Forumguru
Bekend probleem. De vorige eigenaar van onze bolide heeft hiervoor een modificatie uit laten voeren. Naar zijn zeggen deuren opvullen met meer dempingsmateriaal. Nu treed het alleen nog op wanneer het geluid zo hard staat dat je niet meer tegen elkaar kunt praten.

Bij mijn O 2 heb ik er ook af en toe last van . Als ik aan het bijrijder s opberg vak trek is het weg , heb een tijdje met zoon Shell ruitensproeier zakje rond gereden in het opvergvak en weg geluid . Heb er echt af en toe last van vooral bij bepaalde bass tonen en durf eigenlijk het paneel ook niet los te maken :)

Bij mijn O 2 heb ik er ook af en toe last van . Als ik aan het bijrijder s opberg vak trek is het weg , heb een tijdje met zoon Shell ruitensproeier zakje rond gereden in het opvergvak en weg geluid . Heb er echt af en toe last van vooral bij bepaalde bass tonen en durf eigenlijk het paneel ook niet los te maken :)

Mooi om te lezen dat ik niet die enige ben die dit probleem heeft in de Octavia en het zo pragmatisch oplost :) Ik trek een keer hard aan deurgreep terwijl deze al dicht is en dan is het een tijd weg :)

maar ik heb nog geen definitieve oplossing kunnen vinden, en ook geen zin gehad om de bekleding los te trekken, toch een paar keer gehad dat de bekleding na terugplaatsen er niet beter op werd (wel bij een Peugeot 307, dus zegt niks over de Skoda ;) )

TooTall

Forumguru

andrehj

Forumguru
Bekend probleem. De vorige eigenaar van onze bolide heeft hiervoor een modificatie uit laten voeren.
Is inderdaad een bekend probleem, wat vanaf ongeveer begin 2011 is opgelost. De auto's vanaf 2011 (of MJ 2012) klinken qua soundsysteem veel beter.
Helaas is ook vanaf 2011 door PON het soundsystem uit de optielijsten gehaald, dus is het nu alleen nog beschikbaar op de Elegance Businessline, of op zelf te importeren auto's.

Octavia32

Forumguru
Maar hebben we het beter klinken over de speakers of hebben we het over het beter vast zitten van de portieren.

TooTall

Forumguru
Als je zover gaat om de deurpanelen eraf te halen zal je denk ik daarna van mening zijn "DAT DOE IK NOOIT MEER" dus ik zou zeggen wil je de speakers upgraden of vastzetten of geluidsisolatie aanbrengen of iets dergelijks, doe meteen alles in 1 keer.

Waar ik persoonlijk wat voor zou terugdeinzen, is het loshalen van de deurpanelen en na het terugplaatsen merken dat er nu extra trillingen zijn omdat er een aantal clips stuk zijn of niet goed meer zitten...mijn ervaring is dat als je deurpanelen gaat loshalen (of interieurstrips, of dashboards, of ventilatieroostertjes etc) dat er een grote kans is dat zoiets een extra 'rammeltje' gaat geven...

Onrechtstreeks wil ik je vragen, is het probleem zo erg dat je het ervoor over hebt om een heel weekend met aan stukken gescheurde vingers aan je auto te willen liggen sleuren, om de week erna naar de dealer te moeten gaan om iets te vervangen wat dan niet op voorraad is dus waarvoor je terug moet komen, en waarna je altijd gaat rondrijden met 1 deurpaneel waar een barstje in zit en 1 deurpaneel waar een kraakje in zit en eigelijk zou het het allemaal nog eens opnieuw moeten doen om het echt 100% te krijgen maar veel zin heb je er dan niet meer in...snappie?

Je moet uiteindelijk zelf de eindrekening maken!

andrehj

Forumguru
Maar hebben we het beter klinken over de speakers of hebben we het over het beter vast zitten van de portieren.
Vanaf 2011 rammelen de deuren bij een beetje bas niet meer mee. Sterker nog, ik kan die van mij zo hard zetten als ik wil, en het enige wat gaat rammelen zijn mijn trommelvliezen, die muziek blijft goed klinken.:D

Bovenaan Onderaan