Sound system

harmJan

Nieuw lid
Ik heb een nieuwe octavia besteld met als optie Sound System. Wie van jullie heeft ervaring met dit systeem?

Ik heb het Sound System.

wat bevalt: Het laag, dat is heel behoorlijk. 12 speakers, in elke deur 3 (1 voor laag, midden en hoog).

wat valt tegen: midden en hoge tonen. Vrij blikkerig en schel geluid. Heeft denk ik te maken met combinatie van kwaliteit speakers en plaatsing hiervan,

Desalniettemin klinkt het een stuk beter als de standaard 8 speakers maar voor 500 euro had ik een beter midden en hoog verwacht.

Ik ben, hoe raar het ook klinkt, redelijk tevreden over het geluid dat de stream i.c.m. soundsytem levert wanneer ik cd's afspeel; daarentegen is het geluid wanneer ik de radio aan heb redelijk bevroevend..
407.gif

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het maar niet beter....????

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Ik heb het Sound System.

wat bevalt: Het laag, dat is heel behoorlijk. 12 speakers, in elke deur 3 (1 voor laag, midden en hoog).

wat valt tegen: midden en hoge tonen. Vrij blikkerig en schel geluid. Heeft denk ik te maken met combinatie van kwaliteit speakers en plaatsing hiervan,

Desalniettemin klinkt het een stuk beter als de standaard 8 speakers maar voor 500 euro had ik een beter midden en hoog verwacht.

[/ QUOTE ]

Ben ik het helemaal mee eens, in de 1e maanden klonk het geweldig, maar naar mate de km's toenemen neemt de resonatie in de deuren ook toe. Zeer irritant, vooral bij koud weer is het aanwezig.
Ik vind de 1400 euro (audience + soundsystem) investering echt teveel voor wat je krijgt, ik zou achteraf eerder gaan voor het de standaard 8 speakers en dan zelf een subwoofer inbouwen. Kost je 70 euro om de benodigde kabels te laten trekken en tegenwoordig heb je bij de mediamarkt voor weinig al goede actieve subwoofers!
Verder is het FM ontvangst van de audience ook slecht, zelfs na de softwareupdate!
biggthumpdown.gif
Wat wel relaxed is is de 6cd mp3 wisselaar geintegreerd in de radio.

Kortom, binnenkort wordt door de dealer bitumen matten ingebouwd om de resonantie te verhelpen, ik hoop dat dat helpt!
confused.gif

MKS

Lid
Aha...heb sinds kort ook een octavia met Audience en sound system, zelfde arvaring. Radio ontvangst heb ik beter gehoord, en ook het geluid met radio valt tegen. Geluid met CD daarintegen is best goed.
Bij lage tonen ook wat resonantie en de auto is pas 5 maanden oud.
Software update en matten in de deuren. Heeft dat laatste geholpen?

___JC___

Forumguru
Ik heb ook dezelfde ervaringen.

Het systeem klinkt echt goed maar als je muziek met veel lage tonen (RMB ed) hard zet trilt alles mee. Met name de deuren inderdaad..

Bovenaan Onderaan