Spacers Ja / Nee

Vraag aan jullie, persoonlijk vind ik dat mijn velgen achter te ver in de wielkast verdwijnen, ze steken zeker 2 cm aan beide zijden in de wielkast. Ik zou deze graag wat meer opgevuld willen hebben.

Dan zou ik een andere set velgen aan moeten schaffen of gebruik maken van spacers.

Nu is mijn vraag:

Zijn spacers toegestaan?, ik lees elders dan deze niet mogen.
Mocht het toegestaan zijn, welke zouden dan interessant zijn.

Alvast dank

Sportline

Senior Member
Ik rij met H&R spacers met centerring rond, goed kwaliteit en tijdens apk deden ze niet moeilijk.

Tuningcenter Lowering in Breda heeft hier veel ervaring mee en op hun pagina staan diverse voorbeelden met Skoda's.

turboturbo

Forumguru
Vzv ik weet heeft de facelift een extra brede remschijf gekregen om de wielen wat meer naar buiten te krijgen.

Er is veel pro en tegen te zeggen over spacers, maar als Skoda nu zelf bij dit facelift model een dergelijke ingreep toe past dmv de remschijf te verbreden....?

Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Las net ergens dat je 2% mag verbreden op basis van de spoorbreedte op het kenteken.
Zou 3,12cm zijn op de achteras van een O3PFL(1506mm) en 3,88cm op de O3FL(1544mm).

Rallye

Forumguru
Vzv ik weet heeft de facelift een extra brede remschijf gekregen om de wielen wat meer naar buiten te krijgen.

Er is veel pro en tegen te zeggen over spacers, maar als Skoda nu zelf bij dit facelift model een dergelijke ingreep zelf toe past....?

Klopt. Zie ook wat HollowmanVid daar over zegt, vanaf 13.33:

Een OEM-oplossing is natuurlijk altijd het mooist!

Hij heeft overigens ook een filmpje over spacers:

Wat is de 'beste' maat spacers voor de O3 FL? Voor de O3 2014 was dat toen geloof ik 15mm voor en 20mm achter. Hoe zit dat nu ?

Bovenaan Onderaan