Spacers plaatsen of toch maar beter niet?

wel of geen spacers

  • zeker doen voor en achteras

    Stemmen: 5 55,6%
  • enkel achteras

    Stemmen: 1 11,1%
  • nope niet doen

    Stemmen: 3 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    9

dre

Actief lid
Beste skodafanaten,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om spacers te (laten)plaatsen op mijn octavia 2 combi omdat ik denk dat het precies toch nog iets beter kan kwa looks na de verlaging (eibach pro kit met bilstein b4 dempers).

Momenteel staan de achterwielen/banden 18 mm naar binnen in de carrosserie en voorwielen/banden 11mm.(check fotos)

Maar ik lees hier en daar dat er toch consequenties aan de spacers kunnen verbonden zijn.
Sneller afslijten lagers, schuren tegen spatbordrand bij volle bepakking,...

Dus bij deze de vraag, zouden jullie in mijn plaats voor spacers kiezen of niet?
en zo ja, voor en achteraan? en hoeveel mm dan om het deftig te houden (ik dacht zelf aan 10 voor en 15 achter)?

merci en bedankt
IMG_20170505_114723.jpg IMG_20170505_114713.jpg IMG_20170505_114340.jpg IMG_20170505_114447.jpg
 

CDK

Forumguru
In Nederland is het geen enkel probleem voor de periodieke keuring om spacers te plaatsen, in België is het verboden voor zover ik weet.
Technisch geeft het in de praktijk eigenlijk nooit problemen. In theorie zouden de wiellagers harder slijten, maar heb daar zelf nooit last van gehad.
Je foto's kan ik helaas niet zien btw....
Als je de juiste dikte van spacers neemt dan loopt er niets aan, dat moet je ten allen tijde voorkomen uiteraard. Ik verwacht dat de door jou aangegeven diktes wel moeten passen, op een O3 passen ze ook en tussen de O2 en O3 zit qua ET weinig verschil dacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: dre

Canon-Eye

Forumguru
Die millimeters "naar binnen" zijn hopelijk gemeten vanaf de binnenkant van de spatbordrand? Dat haal ik nl. niet goed uit de foto's.
 

dre

Actief lid
Van de belgische keuring wist ik inderdaad. Afhalen als de wagen gekeurd moet worden is geen enkel probleem lijkt mij.

En wat die mm betreft, dat is vanaf de buitenkant van spatbordrand of van de wagen dus als ik achteraan 18 mm spacer zou plaatsen staat de velg/band gelijk met de buitenkant van de spatbordrand.
 

Bijlagen

  • IMG_20170505_114340.jpg
    IMG_20170505_114340.jpg
    527,1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20170505_114447.jpg
    IMG_20170505_114447.jpg
    621 KB · Weergaven: 17

Canon-Eye

Forumguru
En wat die mm betreft, dat is vanaf de buitenkant van spatbordrand of van de wagen
Daar was ik al bang voor - dat houdt dus in dat de omgevouwen spatbordrand bij diep inveren (gemeen drempeltje?) op de band terecht kan komen. En dan hebben we het vwb de voorwielen nog niet eens over stuuruitslag...
Ik zou me nog wel 2x bedenken alvorens dat risico te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dre

CDK

Forumguru
Dan moet 15 passen achter, bij inveren ontstaat er een soort camberwerking, voor zal het lastiger zijn icm met je verlaging.
 
  • Leuk
Waarderingen: dre

dre

Actief lid
@Corné de Kluijver en @ertromp achteraan zal 15mm dan hopelijk wel passen want dan heb ik inderdaad nog 3 mm speling over ten opzichte van de buitenkant.
Maar vooraan zal ik eerder voor 5mm moeten kiezen dan om toch nog wat speling te hebben of laat ik het beter ineens zoals @Canon-Eye aangeeft?

Hoe hebben jullie dan ooit juist gemeten wat voor spacer best onder jullie wagen past?
 

ertromp

Forumguru
Eerst met meetlat en toen gewoon besteld en gemonteerd
Ga wel voor spacers met centreerrand en van een gerenommeerd merk
 
  • Leuk
Waarderingen: dre

dre

Actief lid
Zou ze bij mister Lowering willen bestellen dus dat komt wel goed denk ik zo! Zal bij hem ook nog eens informeren hoe hij erover denkt of welke maat hij zou nemen.
 
Bovenaan Onderaan