Spanning bij draaiende motor

wsschimmel

Nieuw lid
Ik wil graag weten waar ik spanning kan vinden als de motor draait. Ik lees wel ergens dat dit in de zekeringskast te vinden is maar is er iemand die mij dit precies kan aangeven.
Ik wil dus spanning in de cabine, maar ook graag onder de motorkap en alleen bij een draaiende motor

Is het ook mogelijk om spanning bij draaiende motor te te vinden onder de motorkap

Reden is inbouwen van een HHO cel

wsschimmel

Nieuw lid
@Antera Kun je uitleggen wat je precies bedoelt (op de accu polen meten).
Staat hier niet altijd spanning op.

Ik wil alleen spanning hebben als motor loopt.

Het gaat om een skoda fabia combi greenline td bj 2010

Joske

Forumguru
@Antera reageert zo omdat jij ondanks de adviezen van een moderator en een aantal leden jezelf niet voorstelt. :)

(mss onbewust en goed bedoeld)

Kijk, dat is normaal zo een beetje de manier van werken hier op het forum. Het vergemakkelijkt gewoon ook een heleboel zaken.. We hoeven de naam van je hond of kat of goudvis niet te weten (het mag altijd, mijn kat heet Lazy Jay trouwens) maar als we al eens zouden weten met welke auto je nu exact rijdt, een motorcode, een bouwjaar, etc. DAN kunnen we jou ook veel gerichter helpen.. :)

En plaats je daar ook nog eens een fotootje bij zijn we helemaal gelukkig. (van de auto welteverstaan, maar de hond mag ook hoor ;) )

Antera

Donateur
Onder de motorkap vind je geen spanning pas bij draaiende motor buiten je motormanagment en daar wil je geen stroom van af takken. Gewoon vanuit je zekeringenkast werken en er een zekering blij plaatsen. Kabel naar de motor ruimte en klaar is U

wsschimmel

Nieuw lid
Bedankt @Antera je bericht is duidelijk, maar zit er in de zekeringskast ook een aansluiting waar spanning op staat bij draaiende motor en geen spanning als de auto op contact staat.
Ik las ergens dat bv achterruit verwarming alleen zou werken bij draaiende motor, maar volgens mij doet deze het ook als hij op contact staat. En alleen bij starten ff niet. Ik wil namelijk voorkomen dat mijn HHO cel de accu leeg trekt als de auto alleen op contact staat en dus niet draait. Maar ik wil ook niet dat er waterstofgas gemaakt wordt als de auto stil staat en in stop mode valt (start en stop) Bij de cel zit een relais en deze moet worden aangestuurd.

Wim

Ronnie

Forumguru
Blauwe draad van de dynamo aftakken. Geeft pas spanning als de motor draait, daarmee dus het relais aansturen.
Wordt ook zo gedaan met auto's met meerdere accu's, zoals campers en trucks met laadkleppen enz.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan