Spatlappen Superb2

casejunky

Forumguru
beste forum genoten,

Is er iemand die weet of er ook setjes spatlappen zijn rondom voor de Superb 2?
Heb al wel gegoogled etc maar vind eigenlijk alleen die voor de voorzijde. Of zijn deze ook gangbaar voor de achterkant?

Ben het wel een beetje zat om elke keer de drek en rotzooi van mijn deuren en bumpers te moeten halen terwijl dit zo makkelijk verholpen kan zijn.

Highway

Forumguru
Ik heb ze er voor op zitten, en had ze achter.

Ervaringen:
voor - voorkomt veel viezigheid bij de deuren. Zeker de moeite waard.
achter - voorkomt viezigheid aan het begin van de achterbumper. Echter is de S2 dusdanig lang, dat de viezigheid alsnog op de bumper komt. Dan wel een stukje verder naar achter op de bumper. Uiteindelijk de achter spatlappen verwijderd omreden ik nog steeds daar moet wassen en ik ze er daar niet mooi vond staan.

Tip bij het plaatsen: plaats dikke plakfolie ofzo tussen de spatlappen en de carresorie. Anders het je kans dat er schade ontstaat aan je lak, met uiteindelijk roest als gevolg. Er kan zand tussen de spantappen en lak komen. Dit gaat schuren met alle gevolgen vandien.

casejunky

Forumguru
Ik heb ze er voor op zitten, en had ze achter.

Ervaringen:
voor - voorkomt veel viezigheid bij de deuren. Zeker de moeite waard.
achter - voorkomt viezigheid aan het begin van de achterbumper. Echter is de S2 dusdanig lang, dat de viezigheid alsnog op de bumper komt. Dan wel een stukje verder naar achter op de bumper. Uiteindelijk de achter spatlappen verwijderd omreden ik nog steeds daar moet wassen en ik ze er daar niet mooi vond staan.

Tip bij het plaatsen: plaats dikke plakfolie ofzo tussen de spatlappen en de carresorie. Anders het je kans dat er schade ontstaat aan je lak, met uiteindelijk roest als gevolg. Er kan zand tussen de spantappen en lak komen. Dit gaat schuren met alle gevolgen vandien.

Roest?

De bumpers van mijn S2 zijn toch echt van kunstof en dat kan volgend mij niet roesten hoor ;).
Als je bedoeld aan de voorzeide bij de spatborden dan heb je een punt, maar denk dat het wel los loopt(volgens mij zelfde princiepe als de bora die ik had als ik dat goed zie). Die had ik na passen even afgekit waar ze niet netjes aansloten en daarna weer gemonteerd.

Maar dat het vuil verderop komt te zitten is niet zon groot probleem. Ik neem aan dat het het meeste vuil toch wel tegenhoud.

sowieso bedankt heren voor de snelle support.

casejunky

Forumguru
Kleine update:

Ik werd door een collega van mij doorverwezen naar www.kreijnewebshop.nl

en daar stonden ze niet bij maar ze hebben ze wel(heb even gebeld) vanaf vandaag worden de spatlappen ook bij hun op de webshop vermeld. Kosten? 19,95 per setje Levertijd? voor 2 uur besteld volgende dag in huis.

Zo komen er toch nog opties om hier in NL te bestellen :)

Spierings

Forumguru
@FlavioX sommige dingen zullen bij een dealer een stuk duurder zijn, maar niet alles.. heb in het verleden vaak dezelfde prijzen betaald als online en dan weet je ook dat de passing en kwaliteit goed is.. bij een dealer heb je ook geen verzendkosten

Gewoon even bellen voor de prijs en dan kun je vergelijken...

je moet natuurlijk wel naar spullen kijken met dezelfde kwaliteit en niet van dat goedkope China spul.... zelfs a-merk vervangings onderdelen kunnen soms van mindere kwaliteit zijn als origineel.

Kreijne webshop is ook gewoon van een Skoda dealer, dus de prijzen zullen ook een heel eind overeenkomen met een andere dealer.

Highway

Forumguru
@casejunky Daar waar de modderflappen om je voorscherm (metaal) zitten - daar kan schade ontstaan. Als 'proef fit' had ik ze er, zonder verder te beschermen, gemonteerd gehad aan de voorzijde. Toen ik ze weer los haalde, was de lak daar duidelijk aangetast door het zand wat ertussen was komen te zitten. Nog even goed moeten polijsten om de schade weg te krijgen.

Ik verwacht dat dit, als je ze er lang genoeg op hebt zitten wel dusdanig veel schade kan aanrichten, dat je blank metaal krijgt en dat deze dan gaat roesten.

Ik heb nu 3M beschermings folie daar geplakt. Afgetekend op de modderflap en vervolgens op de auto geplakt. Je ziet er niets van (of je moet het weten en dan moet je nog goed kijken), en er zit een extra laagje bescherming tussen de flap en de lak.

Better safe then sorry :stop:

andrehj

Forumguru
Ik zou ook even de dealer vragen. Bij Superskoda betaal je best wel wat verzendkosten. De kans is best groot dat je bij je dealer voor minder geld klaar bent.

casejunky

Forumguru
Heb ze al bij kreijne besteld. Deze zijn incl verzenden goedkoper dan superskoda, plus dat ik nieuwe logo's heb besteld die daar ook goedkoper waren dan bij superskoda.

Bovenaan Onderaan