speakers achterin

Leendert

Nieuw lid
Ik heb sinds twee weken een Octavia Combi uit 2002. Ik wil graag speakers achterin, zodat de K3-terreur wat naar achteren verschoven kan worden. Ik weet wel iemand die ze erin kan zetten, alleen weet ik niet welke maat speakers ik erin moet (laten) zetten.

Van een vriend had ik begrepen dat het 15 * 9 zou zijn, maar ik heb ook al doorsnee 13 voorbij horen komen. Wie kan mij helpen? Het gaat om de ruimtes naast de afdekhoes.

PS Ik heb 2 linker handen en geen verstand van caraudio, dus graag info waarmee ik zo naar de winkel kan.

SmurfForLife

Actief lid
Voorstellen zou ook niet verlkeerd zijn, maar ga naar de betere automaterialenzaak toe en zij kunnen je perfect adviseren als je de dealer wil vermijden?

Suc6 met het verplaatsen van de K3 terreur

RDE

Lid
In mijn vorige O1 Combi had ik speakers door de dealer laten monteren. Ondanks dat ze er wel zaten moest ik de fader behoorlijk naar achteren zetten wilde ik (als ik alleen in de auto zat) het idee hebben dat achter ook luidsprekers zaten. Ik hoop dat dat bij mijn O2 beter is. Er doen zich wat mindere verhalen over de caraudio van Skoda de ronde....

Laat je op dit punt goed informeren en test het uit in de auto. Vaak zijn er wel meerdere mogelijkheden om de muziek naar jouw wens te krijgen.

Wachtende op een O2 Combi TDI BE (nog vijf nachtjes....)

LenK

Forumguru
Vergelijking speakers O1-O2 is voor mij 2-8 oftwel slecht versus goed.

De O1 vond ik helemaal niks. Ik had ook achter speakers. De voorspeakers had ik vervangen door Pioneers en het schuim achter de deurspeakers opengemaakt, daardoor was het geluid iets beter maar nog steeds ver onder de maat.
De O2 vind ik daarentegen wel goed (icm Audience). Ik heb de originele 8 speakers. Prima bas, goed timbre, hoog iets te fel.

RDE

Lid
Tevreden dus, begrijp ik. Momenteel rijd ik tijdelijk in een Golf. Helaas alleen luidsprekers voorin, maar ze zijn wel goed. Ik krijg ook de originele acht luidsprekers in mijn O2. Als die al goed zijn, wat biedt de uitgebreidere equalizer dan meer? Hierbij worden de originele speakers toch vervangen door kwalitatief hogere? Weet iemand hoe dit zit?

Bovenaan Onderaan