speakers in voordeur maken

avbuuren

Nieuw lid
:945:hallo allemaal:945:

ik heb nieuwe mtx speakers gehaald van 16 cm
deze wil ik voor in de auto plaatsen echter weet ik niet helemaal hoe ik de deur los moet maken ivm centrale deur vergrendeling aan de onderkant zitten 3 schroefjes maar dan ben ik er nog niet.

dan moet ik een nieuwe bus maken waar die speaker in kan
zijn deze ook standaard te koop of moet ik dat echt maken van mdf?

http://94.100.113.137/564900001-564950000/564949601-564949700/564949625_5_a3lG.jpeg

:xyxthumbs:Groetjes

Ronnie

Forumguru
skoda fabia 1

Komt ie: Het afdekplaatje van de el. raambediening van onderuit(gleufje in onderkant armsteun) met een lange dunne schroevendraaier naar boven drukken, stekker verwijderen, bovenkant armleuning naar voren schuiven en afnemen, voor de deurklink plaatje(ruimte voor tweeter) aan de (hendelzijde)achterzijde met schroevendraaier loswippen , deurhendel iets aantrekken en dan de borging indrukken, plaatje afnemen, schroeven aan de onderzijde deurkaart losdraaien, 3 schroeven in de handgreep losdraaien, 1 schroef achter de tweeter(deurhendel) losdraaien, van onderuit de deurkaart lostrekken (clips breken snel af, dus een beetje met beleid!),
dan de gehele kaart naar boven drukken, want hij klemt nog in de raamsponning. Heb je geen el. ramen dan kun je het ringetje tussen de slinger en de deurkaart naar voren schuiven, en de slinger afnemen.
succes!

Even terzijde: Ik heb een Elegance met Bose 80watt speakers voor en tweeters, dit zat er origineel in en heeft een zeer goed geluid!

EdK

Forumguru
En zal even verder gaan nu je wet hoe je de panelen moet verwijderen !!
Heb voor de RR een Fabia 1 station gehad en de standaard speakers vervangen voor pioneer !
De oude speakers zitten met bussen vastgepopt in deurpaneel
Popnagels uitgeboord en de popnagelgaten uitgeboord naar 6mm
Hierna lange M6 bouten genomen ( meen 60mm ) en deze door paneel gestoken zodat boutkop aan achterkant zit toen M6 kraagmoer genomen en deze op bout gedraaid zodat je 4 opstaande draadeinden hebt.
Hierna weer 4 M6 kraagmoeren op draadeind gedraaid en hierna speaker op de draadeinden gezet, hierna weer 4 moeren op draadeind gedraaid
Nu kun je de speaker centreren door met onderste en bovenste moer te draaien zodat paneel weer past en speaker netjes tegen deurpaneel zit ( binnenzijde )
Hierna overtollig draadeind voorzichtig wggezaagd en hierna draden weer aangesloten

eventueel kun je de onstane lege ruimte opvullen met schuimrubber !!

succes met hobbyen , een leuke klus met mooi weer !!

EdK

Forumguru
Laat je ons dan eerst zoveel typen?

Ja want het is veel typewerk maar op een mooie zaterdag als vandaag kun je het met gemak zelf uitvoeren mits je maar enigzins 2 rechterhanden hebt en dat ze beide ook nog aan je armen zitten !!

Oja ga niet met je wagen boven een regenput staan !! Sta je te k#tten als er een boutje in verdwijnt ! :1884::1761:

MarcoO2

Forumguru
Ha ha........ dan weet ik genoeg! Maar, tips die uit praktijkervaring voortkomen zijn vaak de beste tips!

EdK

Forumguru
Ha ha........ dan weet ik genoeg! Maar, tips die uit praktijkervaring voortkomen zijn vaak de beste tips!

En dan nog gaat het soms fout !!

Laatst nog , moest een dakventilator aansluiten ( 400V 2 toeren )
maar dan moet de kap er even af vanwege kabel invoer etc etc
dus 4 moeren met ring M10 gelost en op dak gelegd ( licht glooiend ) Gaat er 1 van de moeren aan de rol , over de dakrand heen op de openbare weg ! Gelukkig dat niemand op openbare weg de moer terug kon of wilde koppen na een val van 10 meter !
Wellll , kan je vetellen dat je met de zenuwen naar beneden kijkt of er niets of niemand is geraakt !
Normaal heb ik een elektra draadje of Tyrap bij me om dat soort dingen bij elkaar te binden en aan een vast punt op te hangen totdat ik het weer nodig heb ! Maar deze keer nu net niet, en dan met bovenstaande gevolgen !!

Bovenaan Onderaan