Speakers inbouwen

qazpoi

Nieuw lid
Wil zelf speakers in mijn Octavia inbouwen. Maar zag gisteren dat hiervoor het hele paneel van de achter en voor deuren afmoet. /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze los kan halen. /forum/images/graemlins/crazy.gif

LenK

Forumguru
Dat kan tricky zijn. Bij mijn voor-vorige auto (Seat Toledo) leken de roosters er ook uit te kunnen totdat bij de 1e schroevendraaier poging er meteen een krak te horen was. De roosters van de O2 zien er ook zo uit.

Bij de fotogalerij vind je wel fotos van deur zonder panelen daar kun je misschien zien of ze er wel of niet persé vanaf moeten.

qazpoi

Nieuw lid
Nee ze kunnen er zeker niet gewoon af.

Foto helpt niet echt, heb bij de achterdeur het tweeter kapjes verwijderd, deze kan er wel gewoon af. En heb daar een torx schroef gevonden. Zal dit morgen een los draaien kijken of ik dan een beginnetje kan maken.

Tenzij iemand anders nog een idee heeft /forum/images/graemlins/confused.gif

Klopt, daar zit o.a. een torx schroef... kijk ook eens aan de onderkant van het deurpaneel. Om vervolgens met gepaste kracht de deurgreep eraf te trekken, deze zit vast met van die fijne ijzeren klemmetjes... Daaronder kom je dan nog het e.e.a. tegen. Dorpel aan de bestuurderskant is ook een uitdaging, daar eerst de motorkapontgrendelings hendel verwijderen, zit geborgd met een plastic schuifje, is er wel weer zo op te klikken. Overigens lijkt dat laatste wel op z'n frans gedaan... /forum/images/graemlins/407.gif

Bovenaan Onderaan