Speakers inbouwen

Jpoers

Lid
Heeft iemand een idee hoe ik bij de achterste speakerboxen kan komen? ik wil namelijk speakers inbouwen, er zitten namelijk nog geen boxen in. en weet iemand of deze al voorbereid zijn of moeten er nog draden getrokken worden? en zo ja wat zijn de makkelijkste wegen hiervoor? en hoe groot moeten de boxen zijn die hier goed inpassen? jpoers@tele2.nl

Het is niet voorbereid en er zitten stalen afdekplaten waar je je gaten in moet zagen. Een hoop werk, maar het is te doen/of laten doen bij een inbouwcentrum. Kun je een prijs afmaken voor speakers en montage

succes

Erikje

Actief lid
That would be me!
Alle foto's van mijn O2: http://www.skodaforum.nl/forum/photo/showgallery.php?cat=500&ppuser=577

Linkerachterdeur: http://www.skodaforum.nl/forum/photo/showphoto.php?photo=724&sort=1&cat=500&page=1

PS het formaat van de speaker achter is 13 cm, dit is voldoende, zeker als je voor 16 cm speakers monteert. Mijn advies is om meer geld uit te geven aan de speakers voorin. Achterin heb ik de standaard speakers van Skoda laten zitten en ze klinken prima (ze zijn van Pioneer). Ik heb overigens alles laten doen dus ik kan je niet verder helpen met inbouwtrucs.

Mijn vorige O2 (Ambiente) had door een foutje van de dealer geen boxen en bedrading achterin. Toch was de ruimte voor de boxen al aanwezig en diende er geen gaten gemaakt te worden!

Overigens, het trekken van de draden is heel erg makkelijk en moet je niet al te gek veel tijd gaan kosten, het verwijderen van de bekleding kost denk ik nog het meeste tijd. Wel een tip: als je het handschoenenkastje wilt verwijderen en daarbij de airbag stekker eraf wilt halen, haal dan je accu even los, scheelt je weer een airbag foutmelding die je bij dealer moet laten resetten!

Daniel

Lid
volgens mij heeft de beste man (jpoers) een fabia!

en jullie lullen allemaal over een octavia?!?!?

p.s jpoers,bij mij zaten er al speakers in dus ik kan je hiermee niet verder helpen.

Daniel

Lid
net als ik dus 4 speakers en 4 tweeters.
maar ik vermoed dat je via je achterbak en dan heb je aan allebij de kanten nog berg ruimtes,en van daaruit kan je er bij denk ik?!?!?!

DJNeO

Actief lid
Ik rij ook in een fabia combi, en ben ook aan t overwegen om de standaard speakers te vervangen voor een compo setje... (op de lange termijn tenminste...) maar wat ik verwacht is dat je de achterbank naar beneden moet klappen en dan de harde delen moet verwijderen en dat je dan toegang kan krijgen tot de achter speakers in de kofferruimte...

De tweeters in de achterdeuren moeten een stuk simpeler zijn
om in te bouwen.

Succes

Jpoers

Lid
heb inderdaad een fabia hatchback... heb inmiddels mijn achterbekleding eruit nu nog draden trekken. kan max 9cm boxen kwijt. en laat sony nu 8,7cm boxen hebben van 140watt.

Ik heb net de speakers achterin mijn Fabia Combi vervangen, ze resoneerden als een idoot bij een beetje laag. Het is lastig om vervangende te zoeken omdat de maat niet erg gangbaar is: 4x6 inch geloof ik, terwijl bijna alles 5 x 9 is.
Het is erg simpel, let alleen op het volgende:
Haal afdekscherm weg en drai vervolgens alle schroeven eruit die je zit zitten langs de zijwanden (ik meen 2 of 3 per kant) Nu komt het: haal aan de linkerkant het lampje los, in de opening die zo ontstaat zit ook een schroef. Aan de rechterkant zit geen lampje, maar wel een stukje plastic op dezelfde plek. Ook eruit halen en schroef eruit draaien. Nu panneel waar je het rooster van de boxen zit er voorzichtig af wrikken (zit met beugeltjes vast, kun je later gewoon vastklikken). Let op autogordel, die moet je even los wurmen anders blijft tie aan kunstof paneel hangen.
Over de bedraiding kan ik je niets vertellen, die zat er al.

Fabia

† In Memoriam
Door welk merk heb je ze vervangen? Mijn boxen voorin resoneren nogal bij laag, dus die wil ik zowiezo vervangen.

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

Achterin heb ik de standaard speakers van Skoda laten zitten en ze klinken prima (ze zijn van Pioneer).

[/ QUOTE ]

Zijn die standaard Skoda speakers altijd van Pioneer of zit daar verschil in?
Ik heb gekozen om mijn eigen JVC radio in te laten bouwen en heb wel als optie op de O2 Ambiente speakers achterin besteld. Dat koste maar € 105,- extra af-fabriek voor 4 speakers terwijl het volgens de dealer achteraf al snel € 150,- zou kosten voor slechts 2 speakers.

Ik ben wel benieuwd wat voor iets erin gezet wordt...hopelijk blaas ik ze niet direct op met mijn radio /forum/images/graemlins/smile.gif
In mijn huidige Astra zitten ook 7 speakers en die kunnen heel wat bass aan, maar voor de rest is het soundsystem zwaar belabberd (veel teveel bass nl. in verhouding met de midden en hoge tonen).

Skodalicious

Nieuw lid
Hallo skoda fanaten ik ben dennis en ben nieuw op dit forum..
Ik rij sinds vrijdag een fabia 1.9 sdi uit 2004 ben er erg over te spreken.
Ik wil ook graag goede boxen achterin hebben maar weet niet welke maat ik moet nemen en hoe ik het handig kan inbouwen. Ik wil het niet laten doen ivm kosten besparing.
Ik zag dat er wel wat foto's langs gingen maar ik kan ze helaas niet openen.
Heeft iemand die voor mij of een een of ander schema van zijn project met hoe alles los te maken te zagen in te bouwen en welke boxen met goede prijs kwaliteit verhouding.
Groetjes :D

Kiswum

Forumguru
JBL en Focal hebben kwalitatief goede speakers van ongeveer 9cm. Die je pasklaar achterin kunt plaatsen

Bovenaan Onderaan