Speakers monteren

Heeft er iemand ervaring in het monteren van speakers in de acterdeuren van een fabia 2 ben zelf vergeten deze te laten monteren bij mijn nieuwe auto en achteraf vragen ze wel erg veel geld omdit te laten doen (graag reaties) . :407:

octofreak

Actief lid
Heeft er iemand ervaring in het monteren van speakers in de acterdeuren van een fabia 2 ben zelf vergeten deze te laten monteren bij mijn nieuwe auto en achteraf vragen ze wel erg veel geld omdit te laten doen (graag reaties) . :407:

Misschien dan gelijk ook een antwoord voor de Fabia I want daar wil ik ze nog wel inzetten...:xyxthumbs:

Ronnie

Forumguru
Misschien dan gelijk ook een antwoord voor de Fabia I want daar wil ik ze nog wel inzetten...:xyxthumbs:
In de achterportieren van de Fabia 1 kunnen geen speakers gebouwd worden want de deurkaart heeft geen openingen en ruimte daarvoor, wel kunnen er tweeters in de deuropener geplaatst worden. basspeakers kunnen links en rechts van de afdekhoes geplaatst worden,
ik dacht dat het 20 cm ovale speakers zijn.

octofreak

Actief lid
In de achterportieren van de Fabia 1 kunnen geen speakers gebouwd worden want de deurkaart heeft geen openingen en ruimte daarvoor, wel kunnen er tweeters in de deuropener geplaatst worden. basspeakers kunnen links en rechts van de afdekhoes geplaatst worden,
ik dacht dat het 20 cm ovale speakers zijn.

bedankt voor het snelle antwoord. Heb even gekeken en ja :blush:, idd kunnen alleen tweeters in de portieren komen. Die basspeakersruimte had ik niet eerder gezien, maar een ' afdekhoes' is dat bij een combi? Die heb ik nl niet. En weet je toevallig of er bekabeling ligt en zo nee, waar deze het best afgetapt kan worden? (misschien liggen er kabels in de (achter)deuren?

Deurbekledingen de-monteren
Bedrading vanuit portieren via kabel thule en B-stijl naar voren brengen (radio)
Speakers in portieren monteren

en klaar.......

Klinkt simpel, is toch minimaal 2 uur werk.

bedankt voor het snelle antwoord. Heb even gekeken en ja :blush:, idd kunnen alleen tweeters in de portieren komen. Die basspeakersruimte had ik niet eerder gezien, maar een ' afdekhoes' is dat bij een combi? Die heb ik nl niet. En weet je toevallig of er bekabeling ligt en zo nee, waar deze het best afgetapt kan worden? (misschien liggen er kabels in de (achter)deuren?

Helaas, je moet bedrading trekken vanaf de radio, naar de portieren(als je daar tweeters wil) en naar de hoedenplanksteunen.

Suc6

Ronnie

Forumguru
en zo nee, waar deze het best afgetapt kan worden? (misschien liggen er kabels in de (achter)deuren?
Voor de Fabia 1:Geen voorbereiding in de portieren. Ik heb zelf de bedrading naar de hoedenplanksteun (ik heb een Combi) moeten brengen, meteen maar 1 zesaderige kabel getrokken waar meteen ook de voeding voor de versterker van de subwoofer in zit.
Deze wordt ook aangestuurt door de MCD (radio/navi).

octofreak

Actief lid
Voor de Fabia 1:Geen voorbereiding in de portieren. Ik heb zelf de bedrading naar de hoedenplanksteun (ik heb een Combi) moeten brengen, meteen maar 1 zesaderige kabel getrokken waar meteen ook de voeding voor de versterker van de subwoofer in zit.
Deze wordt ook aangestuurt door de MCD (radio/navi).

Helaas, je moet bedrading trekken vanaf de radio, naar de portieren(als je daar tweeters wil) en naar de hoedenplanksteunen.

Suc6

Bedankt!:worshippy:

octofreak

Actief lid
Ik heb nog even gekeken en een :489: zullen we maar zeggen!

Nu ik de speakerruimtes in de bagageruimte heb gevonden (naast hoedenplank) en de bekleding heb verwijderd, zaten er netjes twee opgebonden speakerpaar draden bevestigd aan beide zijden.

Dat maakt het leven weer wat makkelijker :grin:

Misschien een domme vraag, maar ik heb nog nooit bedrading getrokken in een "nieuwere auto" enkel in mijn vorige autotjes die uit het jaar 0 komen :D Dus daar komt die dan..

Die draden trekken kan dat gewoon met een trekveer of is dat iets te ruig voor in de auto... (ergens heb ik zo'n vermoeden dat er iemand nu van zijn stoel afvalt van het lachen, maar goed...)

Alvast bedankt!

van inkel

Forumguru
Die draden trekken kan dat gewoon met een trekveer of is dat iets te ruig voor in de auto... (ergens heb ik zo'n vermoeden dat er iemand nu van zijn stoel afvalt van het lachen, maar goed...)

Alvast bedankt!

:ot:Ik lig op de bank

Maar je kunt het beste de bekleding en panelen loshalen daar waar je de draden wilt leggen, draden op hul plek leggen (evt met ty-raps vastleggen an andere kabel) en weer bekleding en panelen terug monteren.

Oke super, zoals ik het dus altijd al gedaan heb :D Thanks voor de snelle reactie!
Heb de panelen er nog niet af gehad dus vandaar, nog niet gekeken.. dacht eerst vragen dan zien we wel weer!

:ot: ben blij dat je op de bank lag!

Bovenaan Onderaan