Speakers O1

vanduuren

Nieuw lid
L.S.,

Wat zijn goede speakers:680: voor een O1 station, zowel voor & achter,
speakers af fabriek zijn niet zo gewelding:biggthumpdown: vind ik.

Mvg,

Jan van Duuren

Rick Blaine

Actief lid
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Kun je de bestaande speakers gemakkelijk vervangen en is het simpel om achterspeakers te plaatsen? Liggen daar al kabels?

vanduuren

Nieuw lid
Ik heb achter wel spekers, van die ovale naast achter(zijramen), had ze liever in de achterklep gehad...

Bakkertje

Forumguru
Natuurlijk kun je die vervangen, hoe precies bij een O1 weet ik niet, maar wat goede zijn is afhankelijk van je smaak en budget. De standaard merken: Sony, Kenwood, Pioneer e.d. leveren pasklare luidsprekers voor de O1, daarmee wordt het vast al een stuk beter. En als je ze goed vind klinken zijn ze goed..

tip: Als je de boel toch open hebt liggen plak dan een flink stuk loodbitumen tegen het blik van je auto achter de luidsprekers, dat scheelt (vind ik) enorm veel.

LenK

Forumguru
Roostertjes voor zijn er zo uit te wippen. Je hoeft niet zoals bij veel nieuwe auto's heel de deurbekleding er af te halen.
Achterspeakers weet ik niet. Ik had een combi en daar zitten ze naast de hoedenplank. Die zij leken me wel behoorlijk onbereikbaar.
Speakers vóó'r heb ik destijds vervangen. Maar dat leverde pas winst op nadat ik de schuimplastic cups die achter de speakers zitten had opengesneden.
Die cups zijn tegen waterlekkage, maar ze zorgen er ook voor dat er geen klankkast is.
Ik heb ze voor 2/3 rond ingesneden. Bovenaan zat het nog vast zodat het een soort afdakje werd.
Basweergave was flink verbetert maar het was nog steeds niet geweldig.

Bovenaan Onderaan