Speakers vervangen

Heeft iemand toevallig nieuwe speakers in z'n auto ingebouwd? En met welk resultaat? Lijkt me een lastig klusje en ik vraag me af of het echt scheelt in de geluidskwaliteit. Dit vind ik op 't moment niet echt super moet ik zeggen...

Spaced

Senior Member
Ik heb momenteel gewoon het Audio-systeem wat af-dealer werd geleverd, en ik moet zeggen dat ik daar zeer content mee ben. De bas wil af en toe iets te boemerig zijn, maar met een beetje regelen kom je een heel end.

Wat voor radio heb je er in zitten?

Fabia II Sport

Actief lid
Nee, alles standaard behalve de Pioneer Active Sub (met ingebouwde versterker) in de kofferbak. Alles in een standaard Elegance BLN en dat klinkt best goed.

Rene de Wit

Actief lid
HendrikJan, de geluidskwaliteit is van tal van zaken afhankelijk een eenduidig antwoord is dus niet echt makkelijk.
Uiteraard is budget bij vervanging belangrijk, als je de std speakers veranderd voor een setje van 20-30 euro zal het verschil te verwaarlozen zijn.

In mijn O1 was het probleem niet de speakers maar de aansturing (radio). vervanging van de radio door een moderner exemplaar leverde al een veel beter geluid op.

De betere (car) audio zaken kunnen meestal door te luisteren bepalen welk component de zwakste schakel is.

Verder is belangrijk wat voor muziek je luistert en welke volumes je verlangt. Misschien kun je iets meer specificeren, dan kan men waarschijnlijk ook een beter advies geven.

Bovenaan Onderaan