weet ik !!Weet iemand of er bedrading zit voor de speakers in de achterdeuren?
Dankje, voor de één een makkie, voor mij niet. Ik laat ze inbouwen. Vandaar de hoop dat iemand het weet.Dat is een kwestie van zelf opmeten, tenzij je een bericht kan vinden van iemand die het eerder heeft gedaan. Demonteer het deurpaneel, doe de ruit naar beneden en meten maar.
De tweeter die er al zit vind ik eigenlijk wel o.k. Ik dacht dat in dat geval coaxiaal net zo makkelijk is als composet en het voor de kwaliteit van het geluid geen ramp is.De JBL GTO 629 is een coax. Zou je niet liever de tweeter op de plek van de originele tweeter willen, naast de deurhendel? Dat klinkt beter.
Voor het geluid is het OK om achterin een coax te plaatsen. Die luidsprekers hoor je niet zo hard als je voorin zit. Verder worden de hoge tonen van de coax worden voor een deel gedempt door de passagiers en achterbank / voorstoel / bekleding. In het ergste geval ontkoppel je de (bij sommige auto's achterin niet geplaatste) originele tweeters.Wat nog overblijft is de vraag of het (qua geluidskwaliteit én gemak) erg is om, naast de tweeter, een coaxiale, speaker te plaatsen.