Specificaties Audi A4 1.8 TFSi 120 PK?

Roel

Lid
Weet iemand hier de specificaties van de nieuwe A4 1.8 TFSi 120 PK?
Wat is het maximum koppel bij welke toerental? Wat is de 0-100 tijd en wat is de topsnelheid?

Gr,

Roel.
 

Hetzer

Forumguru
De topsnelheid zal wel net boven de 200 uitkomen , de 160pk versie loopt immers 225,

in Duitsland zijn alleen volgende gegevens bekend, ik weet niet of deze van Audi afkomstig zijn, maar komt aardig in de buurt denk ik, ik bedoel de 160 pk versie zit na 8.6 seconden op de 100, deze na 10.5 seconden


1.8 TFSI, 120 PS, 230 NM, 0-100 in 10,5 sek, 6,9l/100 km
 

Roel

Lid
De topsnelheid zal wel net boven de 200 uitkomen , de 160pk versie loopt immers 225,

in Duitsland zijn alleen volgende gegevens bekend, ik weet niet of deze van Audi afkomstig zijn, maar komt aardig in de buurt denk ik, ik bedoel de 160 pk versie zit na 8.6 seconden op de 100, deze na 10.5 seconden


1.8 TFSI, 120 PS, 230 NM, 0-100 in 10,5 sek, 6,9l/100 km

Bedankt voor deze info, Hetzer!
 

sitechris

Donateur
ik bedoelde idd ook voor een benzinemotor :) Nog een mooie vergelijking...een Clio RS of een Civic met 200 pk halen de 200 nm niet eens...

Toch is en blijft 120 pk in een A4 te weinig. Koop een Octavia RS zou ik dan zeggen....
 

LenK

Forumguru
Het stond inderdaad op een paar elkaar kopierende websites van die komende 1.8-120pk maar klopt dat wel dat er een 1.8TSI 120pk in de A4 komt?
Lijkt me erg vreemd. Er is al een 120pk motor beschikbaar, de 1.4TSI 120pk, (die de 1.6 motoren vervangt waar het bij Audi ook om draait).

Een 1.8TSI afknijpen tot 120pk is ook geheel tegen de trend van kleinere motoren met meer vermogen.

Is de combinatie 1.8 en 120pk geen vergissing (huidige 1.8TSI is 120kW=160pk)
 

Hetzer

Forumguru
Het stond inderdaad op een paar elkaar kopierende websites van die komende 1.8-120pk maar klopt dat wel dat er een 1.8TSI 120pk in de A4 komt?
Lijkt me erg vreemd. Er is al een 120pk motor beschikbaar, de 1.4TSI 120pk, (die de 1.6 motoren vervangt waar het bij Audi ook om draait).

Een 1.8TSI afknijpen tot 120pk is ook geheel tegen de trend van kleinere motoren met meer vermogen.

Is de combinatie 1.8 en 120pk geen vergissing (huidige 1.8TSI is 120kW=160pk)

op diverse duitse sites praten ze wel degelijk over de komst van de nieuwe goedkopere 120ps variant, naast de 160ps variant :


Vielleicht kommt daher auch das Gemoser an den hohen Autopreisen. Im Januar 2008 wird Einstiegs-A4 für weniger als 26.000 Euro ausgeliefert, dafür gibt es eine Motorisierung von übersichtlichen 120 PS, der 1.8 TFSI mit 160 PS kommt immerhin schon auf fast 29.000 Euro


en ;


Basismotor der A4-Modelle ist der 1.8 TFSI. Zur Markteinführung gibt es die 160 PS-Version, eine auf 120 PS abgemagerte Version folgt später als günstigeres Einstiegsmodell für 25.900 Euro. Mit 160 Pferdestärken (ab 28.950 Euro) ist der A4 in jedem Fall ordentlich motorisiert. Sobald der Turbolader seine Kraft entfaltet, gibt es saftigen Schub und die Fahrleistungen (0-100 km/h in 8,6 Sekunden, Höchstgeschwindigkeit 225 km/h) können sich sehen lassen. Der Durchschnittsverbrauch liegt bei 7,1 Litern



overtuigd????????????
 

LenK

Forumguru
Nee nog minder overtuigd. Er staat alleen dat er een motorisering komt van 120pk, een abgemagerte version. Er staat niet eenduidig dat het een 120pk versie van de 1.8 motor is.
Zeg nou zelf, dat zou toch erg onlogisch zijn als VAG kleine power motoren wil leveren en er een 120pk 1.4 T(F)SI is?

Mind my words: 1.4 120pk
 

Hetzer

Forumguru
Nee nog minder overtuigd. Er staat alleen dat er een motorisering komt van 120pk, een abgemagerte version. Er staat niet eenduidig dat het een 120pk versie van de 1.8 motor is.
Zeg nou zelf, dat zou toch erg onlogisch zijn als VAG kleine power motoren wil leveren en er een 120pk 1.4 T(F)SI is?

Mind my words: 1.4 120pk

Mee eens dat is vreemd, maar misschien dat ze het bij Audi niet aandurven om een 1.4 in het vooronder te gooien, er zullen heel veel Audi rijders zijn , helemaal in Duitsland die in eerste instantie erg terughoudend zullen t.o.v een 1.4 ipv een 1.8 met soortgelijk vermogen...

En ik heb als bron Audi Kundendienst, die praten echt over een

1.8 TFSI mit 88KW/120PS als e-Variante

(de 1.4TSI levert trouwens 200nm ipv de 230 van de 1.8TFSI )
 

LenK

Forumguru
er zullen heel veel Audi rijders zijn , helemaal in Duitsland die in eerste instantie erg terughoudend zullen t.o.v een 1.4 ipv een 1.8 met soortgelijk vermogen...
Triest? Hetzelfde gold dan ook wel voor de 1.6 met 102pk die er in de "oude" A4 lag.
Maar voor je buren staat er nog steeds een A4 op de oprit.....

(de 1.4TSI levert trouwens 200nm ipv de 230 van de 1.8TFSI )
Dat zou voor mij wel een reden zijn, dat hogere koppel.
 
Het is inderdaad een marketing-strategie om de 1.8 te leveren ipv de 1.4.
Zeg nou zelf, heb je een gloednieuwe A4 op je oprit staan met 1.4 achterop, dat kan toch ook niet.

Heb vroeger een 1e model Corsa gehad met 1.0, maar achterop stond 2.0 van een Vectra. Dikke bandjes eronder en menigeen gelooft je direct.
 

TL@

Forumguru
Dat ze de badge met de motorinhoud vervangen door een badge met het vermogen. Wat maakt het mij nou hoe groot de motor is, zolang er maar veel vermogen voorhanden is.
Liever een 1.4 met 120pk dan een 3.8 met 100pk (zoals in de USA al eens gebeurt)
 

___JC___

Forumguru
Gewoon helemaal niks achterop. Als je zelf maar weet wat voor een motor dr in zit en met welk vermogen. Als je lekker een BMW 316 wil rijden moet je dat vooral doen, maar plak er dan geen 325i plaatje op alsjeblieft..
 

VEEJAY

Forumguru
Tegenwoordig kan je heel makkelijk autogegevens opvragen per SMS. Maak ik weleens gebruik van ;)
 
Helemaal geen aanduidingen achterop, dat is pas fun.

Bij de meeste wagens heb ik dat gehad, en is wel lachwekkend soms.

Tegenwoordig zelf zeer leuk, veel meegemaakt al.
En uiteindelijk blijven ze dit zien.
 

Bijlagen

  • ons golfje 2.JPG
    ons golfje 2.JPG
    47,2 KB · Weergaven: 11
maar ik gooi m´n rijbewijs niet op het spel, ik moet er m´n brood mee verdienen.
Dus laat ik het meestal bij toegestane snelheid de tegenpartij de eer, om voor te laten gaan.

Ook om aggrssieve tafelrelen te voorkomen.

Maar volgens mij gaat dit geheel off/topic.
 

Gieliovd

Forumguru
Badgetuning is zoooo kansloos...
Zo, daar heb je ff gelijk in. Of niet, of helemaal over de top. Ik zag laatst een Fiat Panda in legergroen gerold, met een paar badges van 4 liter zoveel V8 erop. Ik vond hem leuk.

Maar inderdaad als je jezelf serieus neemt met die 325i op een 316i dan ben je echt triest bezig :biggthumpdown:
Dat ze de badge met de motorinhoud vervangen door een badge met het vermogen. Wat maakt het mij nou hoe groot de motor is, zolang er maar veel vermogen voorhanden is.
Liever een 1.4 met 120pk dan een 3.8 met 100pk (zoals in de USA al eens gebeurt)
Erg het die dingen in de USA, hebt je een damn 5 liter V8 en dan pompen ze er net 130 pk uit met een bak van 2,5 ton. Een verbruik van 10 miles per gallon is ook geen probleem.

Tis trouwens wel lekker dat die 1.4 TSI 200 Nm levert! Ik heb momenteel 126 Nm wat ergens bij 100.000 toeren beschikbaar komt, en dat mis ik toch. Ik vind vermogen bij lage toeren zo fijn!
 
Bovenaan Onderaan