De topsnelheid zal wel net boven de 200 uitkomen , de 160pk versie loopt immers 225,
in Duitsland zijn alleen volgende gegevens bekend, ik weet niet of deze van Audi afkomstig zijn, maar komt aardig in de buurt denk ik, ik bedoel de 160 pk versie zit na 8.6 seconden op de 100, deze na 10.5 seconden
1.8 TFSI, 120 PS, 230 NM, 0-100 in 10,5 sek, 6,9l/100 km
voor een 120 pk motor echt veel koppel....
Het stond inderdaad op een paar elkaar kopierende websites van die komende 1.8-120pk maar klopt dat wel dat er een 1.8TSI 120pk in de A4 komt?
Lijkt me erg vreemd. Er is al een 120pk motor beschikbaar, de 1.4TSI 120pk, (die de 1.6 motoren vervangt waar het bij Audi ook om draait).
Een 1.8TSI afknijpen tot 120pk is ook geheel tegen de trend van kleinere motoren met meer vermogen.
Is de combinatie 1.8 en 120pk geen vergissing (huidige 1.8TSI is 120kW=160pk)
Nee nog minder overtuigd. Er staat alleen dat er een motorisering komt van 120pk, een abgemagerte version. Er staat niet eenduidig dat het een 120pk versie van de 1.8 motor is.
Zeg nou zelf, dat zou toch erg onlogisch zijn als VAG kleine power motoren wil leveren en er een 120pk 1.4 T(F)SI is?
Mind my words: 1.4 120pk
Triest? Hetzelfde gold dan ook wel voor de 1.6 met 102pk die er in de "oude" A4 lag.er zullen heel veel Audi rijders zijn , helemaal in Duitsland die in eerste instantie erg terughoudend zullen t.o.v een 1.4 ipv een 1.8 met soortgelijk vermogen...
Dat zou voor mij wel een reden zijn, dat hogere koppel.(de 1.4TSI levert trouwens 200nm ipv de 230 van de 1.8TFSI )
Badgetuning is zoooo kansloos...
Zo, daar heb je ff gelijk in. Of niet, of helemaal over de top. Ik zag laatst een Fiat Panda in legergroen gerold, met een paar badges van 4 liter zoveel V8 erop. Ik vond hem leuk.Badgetuning is zoooo kansloos...
Erg het die dingen in de USA, hebt je een damn 5 liter V8 en dan pompen ze er net 130 pk uit met een bak van 2,5 ton. Een verbruik van 10 miles per gallon is ook geen probleem.Dat ze de badge met de motorinhoud vervangen door een badge met het vermogen. Wat maakt het mij nou hoe groot de motor is, zolang er maar veel vermogen voorhanden is.
Liever een 1.4 met 120pk dan een 3.8 met 100pk (zoals in de USA al eens gebeurt)