Specificaties van de auto in skoda-connect (en de App)

• Onderwerp starter Deleted member 43067
  • Startdatum
D

Deleted member 43067

Beste Leden, Ik ben benieuwd of het volgende vaker voorkomt: Mijn Skoda is een Business Edition uitvoering in Skoda-Connect (en dus ook de App) staat echter Ambition (dat is de eenvoudigste uitvoering en scheelt prijstechnisch dus nogal wat met de Business Edition). Auto is in Connect aangemeld d.m.v. het chassisnummer. Denkende aan de toekomst (verkoopwaarde/problemen als een potentiële koper dat ziet) nam ik contact op met Skoda Nederland met de vraag hoe dat kan en om het te corrigeren. Ik krijg daarop de meest onzinnige en ontwijkende antwoorden (ook van de dealer) en krijg het niet aangepast. Logischerwijze ga ik ervan uit dat het toch Skoda Nederland is die de software van dit Connect systeem (en de daaraan gekoppelde App) beheert. Dat een auto zodra die in Nederland komt in dat systeem gezet wordt en dan zou daar toch het uitvoeringstype moeten staan zoals hij uit de fabriek is gekomen. Is iemand anders dit ooit opgevallen of mee bezig geweest en eventueel wel gecorrigeerd gekregen? Dan hoor ik graag hoe.

Rallye

Forumguru
Pon heeft een speciale verhouding met VAG. Zou het zo kunnen zijn dat ze jouw auto als “Ambition met veel extra’s” hebben aangekocht? Dan is het dus gewoon juist wat er in de app staat. De fabriek vindt het een Ambition en Pon verkoopt de auto met extra’s als “Business Edition” - die Skoda niet eens kent?

D

Deleted member 43067

HalloRalley, dank voor je reactie maar wat je zegt is niet aan de orde want er zitten zoveel uitrustingen in de auto die je niet als losse extra opties kan krijgen dat het niet anders kan zijn als dat het weldegelijk een Business Edition is. Hij staat ook als zodanig geregistreerd bij de RDW. Mijn ervaring tot nu toe is dat Skoda Nederland er gewoon een zooitje van maakt en ze zijn er heel onverschillig over.

• Leuk
Waarderingen: lsp

Okki

Donateur
Mijn Arona werd op de site aangeprezen als FR. Maar omdat het we niet Nederlandse versie betreft, staat deze ook te boek als Business Intense.

Voor beide namen geldt: de specificatie van de auto klopt niet met de Nederlandse uitvoeringen met dezelfde naam.

Kortom: als erop zit wat je wilt en het werkt, wat.maakt het uit wat voor naam het.beestje heeft.

hemi24

Forumguru
Jammer helaas, maar @Rallye heeft wel degelijk gelijk, de Business Edition zijn gewoon Ambition modellen met extra rijke uitrusting..!

Mijn Kodiaq was ook een Business Edition en hoewel het qua uitrusting, bekleding en zelfs interieurlijsten lijkt op een Style uitvoering, zijn het dus door de fabriek extra rijk uitgeruste Ambition modellen en zie je ze ook als dusdanig terug in de Connect app.

Ambition is trouwens niet de basis uitvoering, dat is de Active, maar die wordt lang niet voor elk model geleverd in NL!

En wat @Okki zegt: als alles er op en aan zit, wat maakt het uit?!?

fanSkoda-VW

Forumguru
Als je merk, model én uitvoering moet ingeven voor een (automatische) prijsbepaling kan dat wel degelijk wat uitmaken. Losse, later toegevoegde extra's brengen meestal niets op.
Grtss

Cordoba

Forumguru
@Okki Voor elke uitvoering geldt dat de inhoud van een bepaalde uitvoering is voor een bepaald land (importeur) en bepaald jaar. De importeurs bepalen namelijk de inhoud van een bepaalde uitvoering, een Belgische Ambition kan heel anders zijn dan een Nederlandse versie.

Dat bepaalde opties alleen verkrijgbaar zijn als een bepaald pakket/uitvoering is ook een keuze van de importeur. Zo heeft de Vaggroep al heel lang auto's gemaakt met voorruitverwarming, alleen door de keuzes van Pon was dat in Nederland tot voor enkele jaren terug een optie die niet geleverd kon worden. Dit is wel het meest duidelijke voorbeeld wat de invloed is van de importeur.

Rallye

Forumguru
Zo zijn Skoda's overal leverbaar met standkachel, behalve in Nederland. Op VW's zijn ze wel weer gewoon leverbaar.

Japanese Power

Donateur
Klopt. Kreeg vorige week na de MEB update een mail met een pdf van 4 pagina’s waarin alles stond hoe mijn auto de fabriek destijds heeft verlaten…

fanSkoda-VW

Forumguru
@Okki en wat is dan de officiële prijs? Bv Scala ambition met extra's opgewaardeerd tot business uitvoering of Scala style business ?
Grtss

Rallye

Forumguru
Als je merk, model én uitvoering moet ingeven voor een (automatische) prijsbepaling kan dat wel degelijk wat uitmaken. Losse, later toegevoegde extra's brengen meestal niets op.
Grtss
Dat klopt, maar omdat de Nederlandse importeur hem als Business Edition heeft verkocht is er wel een catalogusprijs bekend. Dat het voor de fabriek om losse extra’s gaat zou dan geen effect moeten hebben als je de auto in Nederland verkoopt.

Okki

Donateur
@Okki en wat is dan de officiële prijs? Bv Scala ambition met extra's opgewaardeerd tot business uitvoering of Scala style business ?
Grtss

Dat zal je aan de RDW moeten vragen. Die bepalen dat. En veel verzekeringsmaatschappijen hanteren dan ook die prijs.

hemi24

Forumguru
Lijkt me dat de importeur de prijs bepaald..?
Daar komen dan weer de belastingen overheen waardoor je een uiteindelijke consumentenprijs krijgt…

Bovenaan Onderaan