Speed 0 km/h exceeded ?

Octavia32

Forumguru
Heb sinds vorige week een vreemde melding namelijk speed 0km/h exceeded en deze verdwijnt gewoon weer nadat ik op de knop druk. Nou heb ik even gegoogeld en het blijkt te maken met een snelheids begrenzing ik heb dit niet ingesteld en hoe krijg ik deze melding weg kan in de maxidot geen speed limit namelijk vinden.
Het enigste wat ik vorige week gedaan heb is het omzetten van de verbruiks aanduiding van l/100 naar l/km.

Rallye

Forumguru
Bij jouw PFL Octavia stel je een snelheidswaarschuwing (dus geen -begrenzing) bij een bepaalde snelheid in, door bij die snelheid in het speed warning-scherm van de maxidot (dat je wel zou moeten hebben) een keer op het knopje op de hendel te drukken (zie mijn profielafbeelding). Jij hebt dat gedaan bij stilstand (0 km/h). Ik weet niet of je de melding uit kunt zetten, maar je kunt hem wel zo hoog mogelijk zetten door even harder te rijden dan je normaal zou doen en weer een snelheid in te stellen.

Octavia32

Forumguru
Dank je ik ga het proberen en anders ga ik ook maar naar Duitsland op de autobahn zal hem bij 235 maar aftikken :)

Rallye

Forumguru
Ik heb na de rit waarna ik deze foto gemaakt heb vreemd genoeg ook nooit meer een waarschuwing gehad....

Wild Chocolate

Senior Member
Je kan hem ook resetten door in het "speed warning" schermpje knopje B ingedrukt te houden.
En je kan als je hem net ingesteld hebt, met knopje A de waarschuwingssnelheid per 5 km/h verhogen of verlagen.

Bij mij kwam ik ook eenzelfde instelling tegen in het instellingen scherm, waarbij je een "vaste" waarschuwing kunt instellen, als je winterbanden met een lagere snelheidsindex monteert (dan de topsnelheid van de auto). Het zou dus misschien ook kunnen dat die instelling verkeerd staat.

Octavia32

Forumguru
Ik moet zeggen heb speed warning nooit eerder gezien in mijn menu. Wat ik wel weet is dat ik voor een paar weken terug bij de dealer ben geweest voor een beurt en distributie kan het zijn dat ik er software update heb gehad

O2_1.2TSI

Actief lid
Zit bij mij in het maxidot menu: Setup -> Winter tyres. Vervolgens kan je daar een vinkje aan of uit zetten wanneer je een melding wilt krijgen of niet. In dat zelfde menu kan je instellen bij welke snelheid je de melding wilt hebben (maar vinkje uitzetten/weghalen is voldoende). :smirk:

Rallye

Forumguru
Let op: de facelift-Octavia heeft een andere inrichting van de maxidot dan de pre-facelift. Zo kent de fl-versie Nederlands en kun je per sleutel verschillende dingen programmeren. Ook de "hoofdstukindeling" is anders.

hemi24

Forumguru
Facelift modellen vanaf modeljaar 2011 of 2012 ondersteunen Nederlands, daarvoor niet...
de melding voor winterbanden is een andere als ge standaard ping met melding die je in kunt stellen in je maxidot.

Octavia32

Forumguru
Ik weet nu hoe het werkt bedankt allemaal, maar wat ik dan wel vreemd vind is dat ik de km/h niet digitaal kan aflezen terwijl als ik de snelheids waarschuwing instel hij de snelheid die ik op dat moment rijd wel herkent.
Antwoord is al genoemd kan alleen bij facelift model.

Bovenaan Onderaan