B.Stuurder
Forumguru
Ik houd liever mijn voeten op de pedalen in de bebouwde kom. Ik heb nog niks kunnen bedenken als ik een kind zou aanrijden op cc, anders dan " sorry, maar hij stond op cruise control"
Ik houd liever mijn voeten op de pedalen in de bebouwde kom. Ik heb nog niks kunnen bedenken als ik een kind zou aanrijden op cc, anders dan " sorry, maar hij stond op cruise control"
Ik gebruik de cc ook zéér regelmatig in de bebouwde kom. Hij doet het prima, ook op 30 of 50 km/u en dat maakt het veel makkelijker om die snelheden aan te houden op die straten waar vaak wordt gecontroleerd omdat ze door hun layout harder rijden ahw uitlokken.Ik vermoed ook dat ze bij Skoda ook niet verwachten dat iemand cc of limiter binnen de bebouwde kom wil gebruiken.
Zo doe ik het dus ook!Trouwens, het inschakelen van de cc betekent toch niet het uitschakelen van je ogen? Integendeel, je kunt die constant op de weg houden want je hoeft niet meer op de tacho te letten.
Bijkomend voordeel: met de rechtervoet in de juiste positie hoef je die voor een noodremactie alleen maar naar voren te schoppen, oftewel in één richting te bewegen. Kost volgens mij net iets minder tijd in vergelijking met eerst gas loslaten (dus voet naar je toe halen) gevolgd door rem intrappen (voet van je af bewegen).
Maar er zijn ook in Rotterdam toch hoofdroutes genoeg waar nauwelijks zijstraten zijn maar waar je wel kans loopt op een prent, juist omdat die zo uitnodigen tot iets meer gas geven. Ik denk aan de tunneltrverse, Horvathweg, Schiedamseweg vanaf Marconiplein naar Schiedam, etc. etc., teveel om op te noemen.maar ik voel me niet op mijn gemak op de cc in de bebouwde kom, bijvoorbeeld midden in Rotterdam
Maar er zijn ook in Rotterdam toch hoofdroutes genoeg waar nauwelijks zijstraten zijn maar waar je wel kans loopt op een prent, juist omdat die zo uitnodigen tot iets meer gas geven. Ik denk aan de tunneltrverse, Horvathweg, Schiedamseweg vanaf Marconiplein naar Schiedam, etc. etc., teveel om op te noemen.
En hier in de buurtzijn de meeste dorpen tot 30km zone gebombardeerd terwijl er best lange rechte stukken zijn zonder zijstraten en met vrij weinig huizen. Daarvwordt:-) dan ook door veel mensen te hard gereden - ik zet de cc aan en ben dan een seconde of 10, 20 later thuis.
@B.Stuurder ik zeg toch niet dat het altijd en overal moet?
Maar de impliciete stelling dat het 'in de bebouwde kom niet veilig is' ging mij veuls te ver: klopt simpelweg niet. Zodoende...
Nee, voor mijn gevoel was het niet veilig, maar we hadden beiden een andere voorstelling van zaken bleek later.Dat las?ik tussen de regels door...
@Rallye mijn wagen is met dsg. En die stopt inderdaad als de wagens voor mij stopt. Maar de acc stopt niet voor voetgangers of voorrang van rechts en na het stoppen en moet je hem ook opnieuw instellen.