Speling op DSG bij achteruit rijden

retep607

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een O2, 2006, DSG, TDI. Als ik op een helling sta met de neus naar beneden en ik schakel in de R dan rolt de wagen nog een stukje vooruit als ik gas geef. Dit is erg lastig omdat je elke keer schrikt (gas geven en de auto rolt vooruit) Is dit normaal dat er zo;n grote vrije slag op de overbrenging zit ? Ook als ik parkeer op een lichte helling en ik zet de auto in de P dan rolt hij nog een stukje achteruit (ongeveer een 1/4 slag van de wielen)

Wie kan mij vertellen of dit normaal is

Heel langzaam de rem op laten komen, dan pakt het gas en blijft ie op toeren hangen. Ben eea gewend na al 6,5 jaar DSG rijden.

yprgwt

Lid
In de handleiding staat, volgens mij, dat het niet verstandig is om op een helling alleen de keuzehendel in de P te zetten. Maar Ellefaro's oplossing is een goede...

Bijlagen

• skoda.JPG
    skoda.JPG
    30,3 KB · Weergaven: 42

VEEJAY

Forumguru
Als het goed is moet je de rem zachtjes laten opkomen je voelt dan al dat de auto naar achteren wil. Dan rem helemaal los. Ik zal het eens testen.

Als je hem van D naar R zet terwijl je nog vooruit rolt moet dat ook heel soepel gaan, hij moet niet plots achteruit gaan natuurlijk.

Olavio

Senior Member
Dit overkomt mij ook regelmatig. Ik had hier eerder al over bericht. Ik heb echter het idee dat het niet altijd is, maar dat kan aan mij liggen. Zal er eens meer op letten nu ik weet dat het niet exemplarisch is. Voor wat betreft het parkeren van de auto in P: ik zet hem tegenwoordig altijd ook op de handrem. Zeker op een hellingkje, want als hij dan voor- of achteruit rolt, rolt ie 'tegen de versnelling' aan en als je de volgende keer wil wegrijden dan gaat ie moeilijker uit zijn P omdat ie blijft haken. Het achteruitrijden is soms een gok: gas geven en maar hopen dat je niets raakt. Zal het eens proberen met het langzaam lossen van de rem.:crazy:

Ik heb hetzelfde. Weet ondertussen dat ik daar rekening mee moet houden. Maar in het begin ook wel schrik reacties gehad daardoor.
Ik heb soms met koude motor ook het volgende, als ik 'm in R zet en gas geef er bijna geen reactie komt. Moet het gaspedaal dan behoorlijk ver intrappen en dan loopt ie nogsteeds in slakkengang naar achter.

yup

Lid
Uhm de oplossing is heel simpel hoor, rem GOED intrappen. In R zetten, effetjes wachten, en als je rem loslaat heel rustig gasgeven.

Ik heb nog nooit dit "probleem" als hinderlijk ervaren eerlijk gezegd. Het is gewoon gewenning denk ik.

Trouwens, mr vissie: als je auto niet goed reageert op het gaspedaal als ie in zijn R zit dan lijkt het me een probleem in de versnellingsbak of iets anders. Ik heb dat nog nooit meegemaakt en die van mij heeft ruim over de 250.000 km gelopen (2005 2.0 TDi DSG).

Bovenaan Onderaan