Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik reed onlangs in een A4 van een collega en het viel me op dat deze veel directer te beremmen was: Mijn Octavia heeft een paar cenimeter "loze" ruimte in het rempedaal.
Hebben anderen dat ook? Of moet ik dit even laten bijstellen?
Heb ik ook. Daarom gaat mijn O2 maandag ook naar de dealer. Vind 'm te zompig met remmen. Niet direct aangrijpen zoals ik van andere (merk) auto's ken.
Tsja, dealer zei tegen mij ook dat ze bij de 30k beurt de boel hadden schoongemaakt, maar goed...ik vind dat ie pittiger en sneller moet pakken. Nu moet ik soms best diep trappen voordat ie optimaal remt.
Ik reed onlangs in een A4 van een collega en het viel me op dat deze veel directer te beremmen was: Mijn Octavia heeft een paar cenimeter "loze" ruimte in het rempedaal.
Hebben anderen dat ook? Of moet ik dit even laten bijstellen?
[/ QUOTE ]
A4 Heeft een dubbele rembekrachtiger en een octavia niet....dat maakt het verschil.
Maar kijk eens naar de vacuumleiding naar je bakrachtiger of de niet gescheurd zijn...
Wat mij opviel was dat de leen 1.9 tdi combi van Duindam veel sneller en directer aanvoelde met remmen dan mijn eigen combi. Dus in principe dezelfde auto, maar die leenbak remde veel prettiger. In mijn eigen auto moet ik ook behoorlijk trappen voordat 'ie serieus gaat remmen.
Gelukkig remt mijn wagen ook niet zo snel. Ik hou ervan dat je door te kiezen om echt te trappen of ietsje in te trappen het remgedrag makkelijk kan bepalen. Veel moderne wagens vind ik te snel remmen als je maar even met je teen aan het rempedaal komt.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.