Een hele tijd geleden was ik aan het rijden met mijn auto en zag in de verte een volwassen man met voor hem een klein meisje met haar fietsje rijden . Ik zag meteen dat het meisje nog niet lang kon rijden met het fietsje. Het was een 1 vak rijweg met aan beide kanten gras. Ik mijn wagen helemaal in het gras geparkeerd omdat het meisje met haar fietsje zeker plaats genoeg zou hebben , wat raad je . Ja ja , ze fietst met haar fietsje pardoes tegen mijn auto aan , terwijl ik bijna helemaal van de baan af stond . Gevolg een kras van toch zeker anderhalve meter in mijn zijkant. Is gelukkig mooi hersteld geweest .
Dat was toen ik nog jeugd was ook al zo dat leeftijdsgenoten van mij het soms niet nauw namen met het respect van andermans zaken. Er is toen zelfs een discotheek gesloten geworden omdat de buurtbewoners klacht hadden ingediend . Begrijpelijk ook als je weet dat ze in hun brievenbussen plasten , deuren forceren , auto's beschadigen of er in inbreken . Die discotheek lag pal in het centrum van een dorp . Dus met hun dronken manieren ook wel te luiddruchtig zijn zal ook wel geweest zijn , met hun auto's door het centrum racen. Ik zal ook wel eens te luiddruchtig geweest zijn , maar andere vandale streken heb ik dan wel niet uitgehaald en mijn mijn 2 pk moest ik niet bepaald racen he . De jeugd beseft het niet , maar ze doen het hun eigen aan dat er zo streng opgetreden word tegen hen . Maar dat begrip zal later pas komen.