Spiegel afgebroken

Bothje

Heel gewoon lid
Bij mijn vorige auto's is het mij meerdere malen overkomen dat op de parkeer plaats pal voor de deur bewust de spiegel er af is geslagen of getrapt. Veel schade als gevolg, nieuwe spiegel en spuiten, veel verloren tijd etc.
Vanmorgen zag ik dat de Fabia combi van mijn overburen aan de beurt is geweest. Balen. En de dader ligt vast en zeker op het kerkhof :1439:
Gebeurt dat alleen hier in de buurt of is dit in de rest van de wereld net zo?

Bijlagen

• IMG_2215R.jpg
    IMG_2215R.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 52
  • IMG_2217RBS.jpg
    IMG_2217RBS.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 39
  • IMG_2220R.jpg
    IMG_2220R.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_2221RS.jpg
    IMG_2221RS.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 42

Maarten

Forumguru
Volgens mij is het aftrappen van spiegels volksvermaak nummer één onder de jeugd die in het weekdn terug komt van een gezellig avondje (coma)zuipen. Verwerpelijk en zo ontzettend kinderachtig gedrag!

Later als ze zelf moeten gaan betalen van anders zullen ze nog eens terug denken aan deze stommiteiten. Kattekwaad okè, maar dit is zo zinloos!

Aiii

Lid
In mijn tijd waren er ook altijd van die grappenmakers die met een beetje alcohol in de pens auto's gingen mishandelen.

Hoe vaak ik niet met mijn groepje door de politie staande ben gehouden, omdat ze op zoek waren naar de daders.

breef

Lid
Het ligt in mijn ervaring toch erg aan de plek, jaren geleden stond mijn auto altijd aan de kant van een doorgaande weg, geregeld wat kapot, antenne weg etc. Nu mijn auto in een doodlopend straatje in een 'rustige' wijk staat is er al jaren niks meer gebeurd ( ff afkloppen!)

Fabia

† In Memoriam
Dat maakte ik gisteren nog mee. Ik was in Ermelo een fiets aan het inladen en hoorde opeens een knal. Was een Peugeot met zijn rechterbuiten spiegel tegen de linkerspiegel van een geparkeerde Passat aan gereden. De Peugeot stopte wel maar het was niet helemaal duidelijk waar de bestuurder gebleven was. De eigenaar van de Passat had het niet gezien dus toen die buiten stond heb ik 'm er op attent gemaakt. Wij dus kijken waar de bestuurder gebleven was maar die stond al netjes in de fietsenzaak met een schadeformulier in zijn hand te vragen wie de eigenaar van de Passat was. Dus dat werd gelukkig netjes geregeld. Gelukkig heb je nog eerlijke mensen.

cvegreen

Forumguru
Dat is zo ongeloofelijk ziek he zo'n toestanden. Blijf gewoon met je fikken van een ander zijn materiaal af . Het kost zo al meer als genoeg , zonder dat er nog een paar heethoofden eens wat schade gaan maken . Gelijk altijd zeker weer geen spoor van de dader(s). om zo p*st off van te worden he . Ik hoop dat het snel en goedkoop opgelost kan geraken . Of de dader(s) moet gepakt worden en meteen een spik splinter nieuwe spiegel derop , spuiten en flink door rekenen in de uren dan . Als straf dan he .

joergarms

Senior Member
Zielig gedrag, een ander niets gunnen omdat ze t zelf ook niet hebben.
Ik had mijn Fabia 2 weken, kwam met m'n vrouw terug van een middagje winkelen, auto stond in een hele nette parkeergarage. Wat denk je, 2 krassen van 30 cm op het dak, rara hoe kan dat?
Enkele maanden geleden bij de Ikea in Duiven, stond netjes geparkeerd, komen we terug, staat er een zilver 106-tje naast me, bij ons een flinke kras een groef in de deur, met dank aan de 106.
Helaas kon ik me toen niet bedwingen en heb mijn volledige schoen in het plaatwerk van die 106 gezet, dat luchte vreemdgenoeg wel op:D

Aiii

Lid
Helaas kon ik me toen niet bedwingen en heb mijn volledige schoen in het plaatwerk van die 106 gezet, dat luchte vreemdgenoeg wel op:D

Held! :worshippy: (okee, ik weet dat ik hier eigenlijk heel kritisch op moet zijn, maar ik kan me het sentiment volledig indenken)

Vacaro

Senior Member
Als er hier iets verder een kinderfuif (sorry bedoel jeugdfuif) is geweest hebben de auto's die op straat staan ook meestal prijs, spiegel afgebroken,antennes krom geplooid, krassen, of zelfs brievenbussen omvergetrapt.
Ooit op een verkaveling hierover om één uur s'nachts, stel dat aant joyriding waren met een trax(bulldozer op wielen ipv rupsen). Heb dan politie gebeld en deze waren er een halfuur later maar daders waren reeds weg. politie heeft nadien wel nog drugkoeriers gevat door in de buurt te patrouileren, normaal wel een rustige buurt hier.

bluskabouter

Forumguru
en wat denk, je van de kleine kinderfietsjes die, begrijpelijk, op de stoep even je bumper meenemen?
mijn hele achterbumper zit vol met krassen van de fietsjes.
de kindjes kunnen er weinig aan doen maar het is niet leuk.
waar ik echt van baal is dat ik op de n 34 een klap op het dak hoorde net nadat er een zandwagen mij voorbij raasde.
ik de spiegel was niets te zien maar bij het tankstation waar ik stopte bleek er bovenop de achterspoiler een flinke buts en krassen te zitten.
waarschijnlijk een afgevallen steentje!
doet best wel een beetje pijn vooral omdat we zelf zuinig op de auto zijn en dan krijg je dit!

cvegreen

Forumguru
Een hele tijd geleden was ik aan het rijden met mijn auto en zag in de verte een volwassen man met voor hem een klein meisje met haar fietsje rijden . Ik zag meteen dat het meisje nog niet lang kon rijden met het fietsje. Het was een 1 vak rijweg met aan beide kanten gras. Ik mijn wagen helemaal in het gras geparkeerd omdat het meisje met haar fietsje zeker plaats genoeg zou hebben , wat raad je . Ja ja , ze fietst met haar fietsje pardoes tegen mijn auto aan , terwijl ik bijna helemaal van de baan af stond . Gevolg een kras van toch zeker anderhalve meter in mijn zijkant. Is gelukkig mooi hersteld geweest .
Dat was toen ik nog jeugd was ook al zo dat leeftijdsgenoten van mij het soms niet nauw namen met het respect van andermans zaken. Er is toen zelfs een discotheek gesloten geworden omdat de buurtbewoners klacht hadden ingediend . Begrijpelijk ook als je weet dat ze in hun brievenbussen plasten , deuren forceren , auto's beschadigen of er in inbreken . Die discotheek lag pal in het centrum van een dorp . Dus met hun dronken manieren ook wel te luiddruchtig zijn zal ook wel geweest zijn , met hun auto's door het centrum racen. Ik zal ook wel eens te luiddruchtig geweest zijn , maar andere vandale streken heb ik dan wel niet uitgehaald en mijn mijn 2 pk moest ik niet bepaald racen he . De jeugd beseft het niet , maar ze doen het hun eigen aan dat er zo streng opgetreden word tegen hen . Maar dat begrip zal later pas komen.

Aiii

Lid
Streng optreden? In België misschien. Hier moet je al iemand hebben neergestoken als jongere wil je uberhaubt in de buurt van een beetje straf komen. 10 uur voor straf via bureau Halt is waarschijnlijker. Maar zelfs tot daar halen velen jongeren het niet eens meer.

Bovenaan Onderaan