Spiegel lamp

SuperBeeb

Forumguru
Dit weekend viel me op dat het lampje in mijn linker buitenspiegel niet werkte (niet t knipperlicht).
Is dat makkelijk te vervangen?

Joske

Forumguru
Valt wel mee, voor een Octavia moet het spiegelglas er wel uit en ik vermoed dat dit voor een Superb niet anders zal zijn.

ertromp

Forumguru
De O2 FL en S2 zijn betreffende buitenspiegels hetzelfde zoals @Joske aangeeft.
De omgevingsverlichting zoals je dat lampje noemt is uitwisselbaar als je inderdaad het spiegelglas verwijdert

CDK

Forumguru
Off-topic :bloos:
@Hetzer, @Tallguy, als ik in tapatalk op de link uit post 4 van @ertromp druk, kom ik op een topic van WRC rally etc. Dit is me al vaker opgevallen, in de webbrowser kom je wel in de kennisbank terecht

andrehj

Forumguru
Als je die toch gaat vervangen, zou ik er zoiets instoppen:
http://www.superskoda.com/de/Skoda/SUPERB-II/Superb-II-MEGA-POWER-LED-mirror-downlight-KI-R
Dan heb je pas écht licht naast je auto :thumbsup:
Hier een mooi vergelijk t.o.v. de standaard lampjes:
o2f-mrlgt8.jpg

CDK

Forumguru
@SuperBeeb, te krenterig voor....., tsjaa het is maar wat het je waard is, ik was voor 4 led knipperlichten ook 100 €urootjes kwijt en heb zelfs nog 4 reserve gekocht ook, het is maar net wat het je waard is. Bij mij is buiten nu alles LED icm bi-xenon, heb het gedaan omdat ik het mooier vind, maar 't blijft een kostbare aangelegenheid....

Desperado

Forumguru
Het is ook maar wat je betalen kunt. :D
100 euro voor 4 lampjes is hier geen optie. Zoveel zuigt de stofzuiger niet op per maand :maakmegek:

Desperado

Forumguru
Ach....geld moet rollen. Doet het hier ook gewoon, alleen iets minder :maakmegek:
Zolang we allemaal gelukkig zijn met wat we hebben vind ik het :thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Of je koopt voor 5 EUR incl. verzending op eBay een pakje van 10 x W5W LEDs, en daar doe je het merendeel van de interieurverlichting mee (voetruimteverlichting - spots - kofferruimte verlichting), de buitenspiegelverlichting, de standlichtjes,...

Heb dat nooit begrepen waarom mensen zoveel geld aan W5W LEDjes geven (in NL/BE webshops) terwijl die dingen gewoon 100% hetzelfde zijn als de 10-voor-5EUR van eBay...ok je kan misschien een fout lampje terugsturen (ga je dat echt doen? Verzendkosten zijn nog meer dan de waarde van het lampje)

Let wel, goeie H7/H8 (CREE's) zou ik ook niet via eBay kopen, maar W5W'tjes zijn hier in Europa gewoon overpriced...

Het enige wat ik nog zou overwegen moesten mijn interieurLEDs het ooit begeven (en dat zie ik nog niet snel gebeuren) zijn DEZE sets specifiek voor de binnenverlichting. Kost wel wat, maar als ik zie wat nu 3 LEDs vooraan doen qua lichtsterkte, dan vraag ik me af hoe fel die set wel niet is!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan