Spiegels bij regen

Sinds ik 2 maanden in mijn o3c rijd ben ik over het algemeen meer dan tevreden over de auto. 1 ding valt mij echter negatief erg op, in de regen ontstaat er op de voorportierramen thv de spiegels een soort werveling van regenwater. Dit alleen als het hard regent. Hierdoor zijn de spiegels in de regen zeer slecht bruikbaar. Erg lastig bij invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Herkennen andere mensen dit ook? Bij mijn andere auto's had ik hier nooit zo veel last van.
 
Bedankt voor de reacties. Goed te lezen dat ik niet de enige ben. Van de week maar aan de slag met rainx....
 

EdK

Forumguru
Lijkt mij niet dat dit gaat werken @Spector want het water komt onder de spiegel vandaan,
Wel kan je uit ervaring bij nu 3 wagens vertellen dat het wel werkt
De luchtstroom veranderd net ff anders waardoor raam bij spiegel droger blijft en je een prima zicht hebt naar achter..
 

EdK

Forumguru
Blijkt dat Ed toch zinnige bijdragen heeft.
Weer één met een vooroordeel !! :wavecry:
Zo jammer, dat je alleen de soms off topic berichten wil lezen daar er meer nuttige is geplaatst.
Alleen je moet het willen lezen.....

Maar geeft niet hoor, wijsheid komt met de jaren dus bij jou ook....:D
 

Rallye

Forumguru
Grappig. Ik heb nu bija vier jaar een Octi III en dit probleem nog nooit opgemerkt. Loopt de luchtstroom bij een RS anders?
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik heb zelf dat goedje geprobeerd waardoor water beter van je raam loopt.

Werkt prima op de voorruit, maar niet vwb de spiegels en het wervelwater.

Daarnaast veel nadelen met beslagen ramen door dat goedje.

Ik smeer het er i.i.g. niet meer op
 

EdK

Forumguru
Werkt prima op de voorruit, maar niet vwb de spiegels en het wervelwater.
Dan kun je nog beter glaspolish nemen !
Gebruik dit nog steeds van turtle om de binnen kant van voorraam te behandelen
Maar ook wel op voorraam buiten gebruikt toen er giga veel vliegen zich doodgevlogen hadden tegen het raam !
Met naderhand erachter komend dat het water er ergggg makkelijk afvloog, dus ook wel op zijraam uitgeprobeerd met positief effect !
Maar in mijn ogen het grootste nadeel is dat het maar voor bepaalde tijd is en dat je dan weer aan de gang moet....
 

Canon-Eye

Forumguru
Daarnaast veel nadelen met beslagen ramen door dat goedje.
Je moet het wel aan de buitenkant gebruiken, hoor... ;)
En van buiten zorgen voor beslagen ramen aan de binnenkant lijkt me ijzersterk...

Ik gebruik RainX op voor- en achterruit alsmede op de voorste zijruiten en ben er zeer tevreden over.
Gaat el een maand of 3, 4 mee per behandeling van de voorruit (waar natuurlijk toch nog wel eens de vissers gebruikt worden, voorál bij lagere snelheden).
 

PizzaPieter

Forumguru
Je moet het wel aan de buitenkant gebruiken, hoor... ;)
En van buiten zorgen voor beslagen ramen aan de binnenkant lijkt me ijzersterk...

Ik gebruik RainX op voor- en achterruit alsmede op de voorste zijruiten en ben er zeer tevreden over.
Gaat el een maand of 3, 4 mee per behandeling van de voorruit (waar natuurlijk toch nog wel eens de vissers gebruikt worden, voorál bij lagere snelheden).
Het beslaat aan de buitenkant. Soort waslaag.

Ben gelukkig niet de enige die het herkent
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb zelf dat goedje geprobeerd waardoor water beter van je raam loopt.

Werkt prima op de voorruit, maar niet vwb de spiegels en het wervelwater.

Daarnaast veel nadelen met beslagen ramen door dat goedje.

Ik smeer het er i.i.g. niet meer op

Dan heb je het dus niet op de juiste manier voorbereid. Als je Rain-X of Rain-kleer aan wil brengen, begin je met het wassen van de ramen met een gewoon reinigingsmiddel voor autoruiten. Vervolgens is het zinvol om de ruiten opnieuw schoon te maken met een ruitenreiniger op alcoholbasis, deze laatste stap lijkt misschien overbodig maar verwijdert vettigheid (dat is vaak de waas die je beschrijft), en verlengt de standtijd van het middel. Vervolgens breng je het middel aan volgens de beschrijving en wrijft het uit, al dan niet met gebruik van een harde waterstraal. Voor de goede orde: je moet het middel aanbrengen op de zijruiten, op de spiegel zelf heeft het nauwelijks effect omdat de spiegelkappen de wind van het spiegeloppervlakken houden. Voor de ruiten gebruik ik microfiber doeken met een waffle patroon, speciaal dat waffle patroon omdat ieder randje een hogere druk oplevert op het glas, en elk randje van het patroon weer vuil meeneemt. Voor het reinigen met water, het reinigen met alcohol en het nawrijven gebruik ik steeds een schone waffle doek (dus 3 in totaal).

Ik gebruik het (Rain-X) al een jaar of tien, en met volle tevredenheid.
 

Spector

Forumguru
Grappig. Ik heb nu bija vier jaar een Octi III en dit probleem nog nooit opgemerkt. Loopt de luchtstroom bij een RS anders?

Nope, ik had het bij de OII FL RS en nu bij de OIII FL RS weer. Ik heb nu dan ook de zijwindschermen geplaatst en geen (veel minder) last meer.
 

boontjeRS

Forumguru
Of gewoon uw ramen inwrijven met wax en afspoelen met een spons als het opgedroogd is, daarna afdrogen. Doe het al jaren zo. Werkt perfect.
 

PizzaPieter

Forumguru
Bij m'n nieuwe Seat geen last meer van. Kwam er pas achter dat het ook geen probleem gaat kunnen worden, toen ik ontdekte dat de spiegels op de deur zitten, verder van de A stijl....met volle bakken regen gereden en geen centje pijn.
f0758bb963e397c9da94b462fc816860.jpg
 
Gisteren voor het eerst met mijn nieuwe O3FL door wat flinke regenbuien gereden en wat mij opviel was het slechte zicht in met name de rechter buitenspiegel.

De regen en opspattend water komt middels de luchtstroom op zo'n manier langs de binnenkant van de spiegel dat het zich precies op dat stuk van het raam verzameld waardoor je naar de buitenspiegel kijkt. Gevolg; je ziet nauwelijks iets in die spiegel. Met invoegen na inhalen etc. best vervelend.

Iemand hier die dit ook zo ervaart? Met de spiegel aan de bestuurderskant had ik hier overigens iets minder last van.
 
Bovenaan Onderaan