Spiegels demonteren

Muffdiver

Nieuw lid
Ik zou graag mijn spiegels (het gelakte gedeelte) in een andere kleur laten spuiten. Hoe kan ik deze veilig demonteren?

Hetzer

Forumguru
In de kennisbank staat een pdf ( uitbouwen spiegel glas), ook hier in dit topic pagina 6/7 staat een draadje over het vervangen van de spiegel.

Muffdiver

Nieuw lid
ik heb de pdf bekeken, maar het lukt me nog steeds niet :-) die buitenste rand krijg ik maar geen beweging in..

Muffdiver

Nieuw lid
Trek je die haakjes dan niet over? Want op de tekening lijkt het alsof je die rand eerst wat moet buigen om over die 'weerhaakjes' te geraken

Hetzer

Forumguru
Je hebt het dus over nummertje 4 ?
Dit is de rand die er als eerste af moet, je ziet op de tekening ook duidelijk de hoeveelheid klemmen zitten, het gaat inderdaad niet makkelijk.

Hetzer

Forumguru
Aan de onderkant van de spiegel heb je dacht ik een inkeeping, daar kun je wat meer kracht zetten

kees5016

Nieuw lid
Vandaag nieuwe (sloop) spiegel gemonteerd omdat oude eraf gereden was. Is geen groot karwei wel even goed opletten met binnenbekleding deur verwijderen. Was ook zwarte uitvoering en moest kapje (1) vervangen door gekleurde kap van oude spiegel. Was gelukkig nog heel. Rand 4 moet er echt af. Je kunt het glas aan de onderzijde zo ver mogelijk naar achteren drukken en dan zie je de 2 lippen van kap 4 zitten. Op binnenzijde (onder) van kap 4 schilderstape plakken om beschadiging te voorkomen en dan kun je die lippen met een kleine schroevendraaier iets buigen waardoor de rand aan de onderzijde los komt en vervolgens heel makkelijk verder er af te halen is. Kap 4 schuif je dan gemakkelijk omhoog.

Bovenaan Onderaan