Spiegels handmatig inklappen

jamaba

Lid
voordat ik iets kapot maakt een vraag die ik niet kon vinden kan ik mijn electrische verstelbare ,verwarmde spiegels met de hand inklappen of staan de spiegels vast,ik durf niet te hard te duwen voordat ik iets afbreek
2009 ambition station is het model

EdK

Forumguru
Klappen ze ook vanzelf in als je met uitgeklapte spiegels een wasstraat doorgaat zonder dat ze stuk gaan..?
En zodra je een iemand zou aanrijden met de spiegel likkt het me ook dat hij moet inklappen dit om geen grote verwondingen te maken bij de pechvogel...

ougie

Forumguru
Bij het inklappen ondervindt je altijd een redelijke mate van weerstand, dit is nodig omdat anders bij veel tegenwind of bij passering van een tegenligger de spiegels vanzelf omkleppen. Zeker als je een keer caravanspiegels gebruikt. In smallere straatjes klap ik de spiegel aan de weg zijde ook altijd naar binnen. Gewoon even door de weerstand duwen.

gbbosma

Forumguru
Klappen ze ook vanzelf in als je met uitgeklapte spiegels een wasstraat doorgaat zonder dat ze stuk gaan..?
En zodra je een iemand zou aanrijden met de spiegel likkt het me ook dat hij moet inklappen dit om geen grote verwondingen te maken bij de pechvogel...

Een Skoda was je toch met de hand. :yeehaa:

gbbosma

Forumguru
Krijg van mijn werkgever elke week 2 uur vrij. hij is zo blij dat er een Skoda op zijn parking staat....:maakmegek:

Monteurtje

Forumguru
Het kan wel. Als je ze daarna weer elektrisch uit klapt vind die niet zo leuk. Motortje drukt dan even door gevolgd door een KNAK. Maar werkt daarna weer gewoon.

kansberg

Forumguru
Het kan inderdaad wel. Toen mijn vrouw haar 107 nieuw kreeg en er dus (nog) erg zuinig op was, klapte ze iedere avond de linker spiegel in en 's morgens weer uit. Met de hand, Dit ging een half jaar goed, toen was het einde oefening voor de spiegel. Gelukkig destijds onder garantie vervangen.

Joske

Forumguru
dat versta ik persoonlijk eigenlijk niet zo helemaal goed.. je hebt toch de mogelijkheid om de spiegels "manueel" elektrisch in te klappen? Waarom zou je het dan met de hand doen? :pieker:

ertromp

Forumguru
Inderdaad @Joske. Dan kunnen de spiegels wel elektrisch verstelbaar zijn maar de gehele spiegels niet elektrisch inklapbaar. Dat is op de O2 FL alleen op de Elegance.
Als je daar trouwens per ongeluk tegen de spiegel aan zou lopen klapt deze ook in door de veerkracht

Bovenaan Onderaan