Spiegels tegelijk verstellen?

harry123

Actief lid
In het kader van luxeproblemen: als ik fileparkeer kantel ik vaak de spiegels naar beneden; zowel met de stoep links als rechts. Vanuit pure luiheid selecteer ik de 'linkerspiegel' met de functie simultaan verstellen aan, zodat ik niet steeds links of rechts hoef te kiezen en niet regelmatig de verkeerde spiegel zit te verstellen.

Enfin, de vraag is eigenlijk: hoe goed werkt dat simultaan verstellen bij anderen? Ik heb nogal de indruk dat de ene spiegel soms eerder reageert of sneller omhoog/omlaag gaat dan de ander. Na een paar keer verstellen kijk ik in ieder geval rechts de lucht in, terwijl links dan goed staat (want die gebruik ik dan als ijkpunt)

Iemand anders die dit opgevallen is?

Antera

Donateur
Het is een optie die niet voor dit soort doeleinden geschikt zijn en omdat er ook altijd wel wat speling zit oo mechanisme kan dit idd wel gaan afwijken . Plus dat de bestuurderskant vaak verder kantelen dan rechts waardoor links er nog niet is en rechts wel

RoelF

Forumguru
@Antera even benieuwd, welk doeleind heeft deze functie wel?
Want ik kan me sowieso niet voorstellen dat het synchroon afstellen handig is.

VWim

Forumguru
gemak bij het wisselen van de bestuurder, je hoeft dan de rechtse spiegel niet of bijna niet meer bij te stellen na het verstellen van de linkerspiegel

hemi24

Forumguru
Volgens mij zit het gemak meer in de zijwaartse verstelling van de spiegels en gaat het meestal mis met de op- en neer-verstelling...
Een beetje zoals VWim al heeft aangegeven.

Antera

Donateur
gemak bij het wisselen van de bestuurder, je hoeft dan de rechtse spiegel niet of bijna niet meer bij te stellen na het verstellen van de linkerspiegel
zo is het idd en niet anders

de functie is alleen daarvoor bedoeld

MaRco2

Forumguru
In het kader van luxeproblemen: als ik fileparkeer kantel ik vaak de spiegels naar beneden; zowel met de stoep links als rechts. Vanuit pure luiheid selecteer ik de 'linkerspiegel' met de functie simultaan verstellen aan, zodat ik niet steeds links of rechts hoef te kiezen en niet regelmatig de verkeerde spiegel zit te verstellen.

Enfin, de vraag is eigenlijk: hoe goed werkt dat simultaan verstellen bij anderen? Ik heb nogal de indruk dat de ene spiegel soms eerder reageert of sneller omhoog/omlaag gaat dan de ander. Na een paar keer verstellen kijk ik in ieder geval rechts de lucht in, terwijl links dan goed staat (want die gebruik ik dan als ijkpunt)

Iemand anders die dit opgevallen is?

Yep, rechts staat dan bij het terug omhoogzetten gezamenlijk af en toe net iets te hoog.

Bovenaan Onderaan