Spiegels wel of niet laten in-en uitklappen in de winter?

• Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum
D

Deleted member 24009

M.b.v. de zoekfunctie heb ik niet echt een antwoord kunnen vinden op bovenstaande vraag, dus dan maar even zo:
Nu de "winter" er weer aankomt vraag ik mij af wat wijsheid is om te doen m.b.t. het automatisch inklappen/uitklappen van de buitenspiegels.
Zetten jullie deze functie uit vanwege mogelijk vastvriezen en dus mogelijk beschadigen van het motortje? Of is dat niet nodig?

EdK

Forumguru
ff inspuiten tussen de 2 vlakken met siliconenspray of WD40 zodat er geen vocht tussen komt en het dus niet aan elkaar kan vastvriezen.
Heb je de wagen gewassen in wasstraat of met doe 40 emmer methode dan weer inspuiten die handel.
Dan kun je het rustig inklappen hoor.
Durf je het nog niet aan dan uitzetten die handel

hemi24

Forumguru
Nog nooit uitgezet en ook nog nooit problemen mee gehad, ook niet met ijzel...
(da's mijn ervaring na 3 auto's met elektrisch inklapbare spiegels)

D

Deleted member 24009

@EdK dank voor de WD40 tip, had ik nog niet aan gedacht.
Enne... de wasstraat ziet mijn auto niet, wel 2 emmers ;)

HarrieSkoda

Forumguru
... of met doe 40 emmer methode...

:deuk::deuk::deuk:

Maar ik heb de inklapfunctie uitgezet. Liever voorkomen dan genezen. En volgens mij is het best aan de prijs als het vervangen moet worden.

Nu wel even goed kijken of ik de auto op slot heb gedaan, want voorheen was het zo, dat als de spiegels inklapte, dat het teken voor me was dat hij op slot was gegaan :shutup:.

Ik zet het altijd uit..

Heb destijds bij de VW Tourans van de vorige werknemer een vastgevroren spiegel gehad.. en dan sta je wel even te bikken en beunen om dat weer gangbaar te krijgen..

Antera

Donateur
De functie is niet altijd winterproof. De motor kan kapot gaan maar zal ook gaan klikken als hij ze niet uit geklapt krijgt tegen beschadigen motoren. Beter zekere voor het onzekere misschien mits lease. Maar vaak komt het niet voor dat ze niet uitklappen door vorst

hemi24

Forumguru
Bangmakerij als je het mij vraagt...

Automatische ruitenwissers zou ik me eerder zorgen over gaan maken i.c.m. vorst...

leon-cupra

Forumguru
Geheel los van de wintertoestanden. Ik zet de functie zowiezo uit. Op parkeerplaatsen schatten ze de wagen minder breed in en gaan ze sneller tegen de wagen aan lopen. Met de spiegels open loop je iets verder van de wagen want een spiegel in je zij is niet aangenaam.

D

Deleted member 24009

Dank voor de reacties. Ga ze insmeren met WD40 en dan zien wij het wel. Eerst maar eens zien of er überhaupt winter gaat komen....

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan