Spiegelverwarming aan een zijde defect

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een octavia combi uit 2007 en tijdens regen gemerkt dat spiegelverwarming aan beide kanten niet werkt.
Kan niet in boekje vinden welke zekering dit is, verder ook met vcds uitgelezen maar geen foutcodes die op defect spiegelglas iod uitkomen.

Iemand een idee ?

Cordoba

Forumguru
Defecte verwarming geeft geen foutcode. Probleem is vaak de verwarming die loskomt van het glas, waardoor het glas niet meer warm wordt (het verwarmingselement vaak wel). Het glas er even uit wippen, en checken of er spanning staat op het verwarmingselement als je de verwarming inschakelt. Een poosje terug heeft een forumlid zijn element zelf opnieuw aan het glas geplakt, en bij hem werkt het allemaal weer, andere optie is om een nieuw spiegelglas met verwarming te bestellen (bij de automaterialenhandel vaak een heel stuk goedkoper dan bij de dealer).

Canon-Eye

Forumguru
Niet gekoppeld: eigen schakelaars, werken los van elkaar.
Er is wel een overeenkomst: beide gaan 10 minuten na aanzetten vanzelf uit.

Ga morgen ff glas eruit halen, neem aan gewoon hetzelfde als golf 4, spiegel kantellen en met vingers voorzichtig lostrekken ?

Cordoba

Forumguru
Volgens mij bij alle Vagmodellen zo (als je je vinger er tussen krijgt, anders stuk spanband, touw of iets dergelijks pakken). Ik ben geen expert op Octavia gebied, maar dit is volgens mij niet anders dan bij andere Vagmodellen. (Skoda's, Seat, VW's, Audi's)

Een elektrisch probleem met de spiegelverwarming wordt wel degelijk als foutcode vermeld. En wel per zijde ( links/rechts ).

Cordoba

Forumguru
Een elektrisch probleem met de spiegelverwarming wordt wel degelijk als foutcode vermeld. En wel per zijde ( links/rechts ).

Ik heb nog nooit een foutcode voor de spiegelverwarming gezien (maar mogelijk dat het bij de meest recente modellen er wel op zit). Overigens het probleem van het losraken van het verwarmingselement van het glas is geen electrisch probleem, en zal dus geen foutcode geven. Er blijven gewoon zaken waar je geen foutcode voor krijgt, een gesprongen raam krijg je ook geen foutcode voor, om maar eens een voorbeeld te geven.

CDK

Forumguru
@Patje542, kijk da's dan weer het mooie van garantie! ben blij voor je dat het opgelost is, maar raar dat ze alle 2 kapot zijn, vraag je je toch af waardoor dat gekomen is.... of dat het een fabricage fout is, maar dan zal jij niet de enige zijn vrees ik

greetz Corné

Bovenaan Onderaan