Spiegelverwarming inbouwen?

Br3cht

Actief lid
Na de afstandsbediende centrale vergrendeling, zou ik nu ook graag verwarmd spiegels willen inbouwen.
Want met het weer van afgelopen weken, zie je niets door de spiegels

Iemand een idee of dit mogelijk is, de dealer heeft geen tijd om dit allemaal uit te zoeken
Ik heb nu de manuele spiegels, dit mag van mij zelfs blijven maar de verwarming zou ik er wel graag hebben

Amen...

Die link lijkt me idd erg duidelijk, best leuk om te doen ook. Miss een idee voor mijn fabia, daar werkt de huidige verwarming echt veel te traag.

Zag daardoor overigens het nut er ook nooit van in, duurt ruimt een half uur voor ze schoon zijn. Dus maar ff snel met de krabber en je hand schoomaken, maar gevolg is vieze spiegels.

Met mijn OC2 is het echt heel anders, binnen een paar minuten helemaal schoon, dus ik zie inmiddels het nut er toch wel van in :D.

Mocht je ermee aan de slag gaan.. fotoverslagje misschien, ben erg benieuwd

Cordoba

Forumguru
Rechterzijde moet vrij simpel zijn, linkerzijde is bij Fabia I misschien iets lastiger omdat je een dode-hoek gedeeltje in je spiegel hebt (glas waarschijnlijk ook moeilijker te vinden als je niet de dure versie van de dealer kiest).

Antera

Donateur
gewoon verwarmde spiegelglazen kopen en die monteren. zelf even de bekabeling trekken en een zekering tussen zetten. Beste is op een eigen schakelaar. Er zijn schakelaars voor de spiegelverstelling die ook een aparte verwarmingsstand hebben. Deze zit ook in me RS. Want op de achterruit is zeker leuk maar de verwarming onnodig aan laten staan ( dit omdat de spiegels eerder schoon zijn dan de achterruit) zal resulteren in eerder kapot zijnde verwarmingselementen. En ook zo nu en dan heb je alleen je achterruitverwarming nodig en niet die van de spiegels. Vandaar deze opmerking.

Canon-Eye

Forumguru
Als ik geld zou kunnen terug krijgen om deze optie af te strepen dan zou ik het trouwens meteen doen, want ik vind het echt flauwekul. Ik heb mijn spiegel altijd in 5 seconden ijsvrij.
Ik heb spiegelverwarming, maar die gebruik ik inderdaad niet om ze ijsvrij te maken. Wel is het zo dat ze bij mist nog wel eens willen beslaan en dán is die verwarming ideaal. Je kunt ze overigens niet "onnodig aan laten staan", want na een minuut of 10 gaat de verwarming vanzelf uit (net als de achterruitverwarming trouwens), en na stilstand en opnieuw starten schakelen ze niet vanzelf opnieuw in. Moet je die knop dus eerst naar een andere stand draaien en dan weer op verwarming om ze te ontwasemen.

Bovenaan Onderaan