spiegelverwarming samen met achterruit verwarming

Max-

Lid
Laatst had ik het weer.. Verwarming vergeten uit te zetten van de spiegels echt heel irritant. Er brand geen symbool of wat dan ook en wie kijkt nou telkens hoe die knop staat??

Bij mn vorige auto (Polo) heb ik meteen via VCDS ingesteld dat de spiegel verwarming mee gaat op de achterruit verwarming dus ik gebruikte de knop van de spiegels nooit. Ook ging die verwarming vanzelf uit (weet niet of dit bij de Kamiq ook zo is)

Toen ik de OBD11 hier had heb ik geprobeerd te zoeken naar deze optie maar ben bang dat dit niet meer kan? Misschien weet @Antera dat zo al?

Max-

Lid
Haha wat vind je er irritant aan.. Daar kom je nog wel een keer achter dan :') verwarmingselementen zijn niet gemaakt om continu aan te staan (is mijn ervaring) wie weet is het nu wel anders maar denk het niet. Ze sneuvelen zo veel eerder en dat is zonde.

EdK

Forumguru
Wel 7 jaar een Yeti gehad waar deze ook continu aanstond en 7 jaar altijd gedaan
Fab 3 4 jaar gehad en 4 jaar altijd aangestaan en werkend ingeruild
Fab 4 nu alweer 2 jaar en nul problemen, dus tsja zeg het maar....................... :pieker:

Max-

Lid
En de werking ook nog 100% ? Ik weet niet precies hoe het element werkt bij spiegels maar mogelijk zitten hier ook meerdere "lijnen" in die kunnen doorbranden.

Ik heb zoveel auto's gehad met een breukje (doorgebrand) in de achterruit verwarming.. Dan heb je gewoon een stuk wat heel lang duurt. Dit is trouwens de eerste auto die ik heb waarbij de achterruit verwarming nog helemaal goed is.

Ik wil het risico dus niet lopen en wil het gewoon graag uit hebben als het niet nodig is.

• Leuk
Waarderingen: EdK

1983jeroen

Forumguru
Vind het ook een waardeloos systeem dat het niet gekoppeld is aan de achterruitverwarming. Alle andere merken die ik hiervoor reed hadden dat wel.
Ik vergeet vaak de spiegelverwarming weer aan te zetten nadat ik de spiegel naar beneden had gesteld om de stoeprand in de gaten te houden. Ook staat die vaak ongemerkt aan als het nergens voor nodig is.

Arjan1985

Forumguru
Grappig zo ervaart iedereen het weer compleet anders hè. Ben super blij met m’n spiegel verwarming met fysieke knop en niet gekoppeld aan de achter ruit verwarming. Dan wordt het een heel vaag gebeuren. Dan weet je nooit of die nu wel of niet aan staat.
Heb namelijk zelden achterruit verwarming aan (geleerd op zijspiegels te rijden vrachtwagen etc) + 2 seconde krabben en ijs is eraf. Maar die spiegel verwarming gaat aan met vorst en staat deze dagen altijd aan. Of gewoon uit als het niet nodig is.

Polvo

Actief lid
De achteruit verwarming van mijn Kamiq gaat inderdaad na een tijdje uit, heb niet geturfd hoe lang hij aan blijft.
In de handleiding staat "enige tijd"
Spiegel verwarming staat bij mij ook altijd aan, of die na een tijd uitvalt heb ik niet in de handleiding kunnen vinden.
Ik heb 10 jaar een Fabia gehad en de spiegel verwarming heeft altijd aan gestaan, geen probleem.
Je kunt overwegen hem zomers uit te zetten en in de herfst weer aan.

Bovenaan Onderaan