Spiegelverwarming

Djinn_4fun

Actief lid
Als ik de spiegelverwarming aanzet, hoor ik een (relais) klikje achter het dashboard vandaan. Echter gebeurd er niets met de waterdruppels/condens op de spiegels.
Ik heb beide zekeringen (verstelling en verwarming) nagekeken maar zijn gewoon goed, geen doorgebrande zekering.

Spiegelverstelling doet het wel gewoon zonder problemen.

Zijn nu beide spiegelverwarmingsdelen defect of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

De winter komt eraan dus het zou makkelijk zijn als ze het gewoon zouden doen. :grin:

Ronnie

Forumguru
Ik zou even een multimeter aan het spiegelglas hangen en kijken of er 12V aankomt,
ook even de massa controleren (meter op Ohmstand, een pen op de min van de verwarming en de andere op de carosserie van de auto) indien dit in orde is ,dan is het spiegelglas defect.

Ronnie

Forumguru
Het spiegelglas kun je er zo uit klikken, vanaf onderzijde het spiegelglas naar je toe trekken, dan wipt ie er zo uit. (wel een beetje met beleid doen....)

darkprojectx

Forumguru
even inhaken, als ik bij de bediening van de elektrische spiegels het hendeltje naar me toe trek, dan hoor ik ook een relais schakelen.
Echter wanneer ik het hendeltje los laat dan gaat hij terug in "neutrale" stand.
Moet die dan niet op de spiegelverwarming blijven staan? Of moet er niet ergens een lampje aangaan dat mn spiegelverwarming is ingesteld? OF moet je het hendeltje gewoon een kwartier vasthouden?

Djinn_4fun

Actief lid
Het schakelaartje duw/draai je richting je voorruit. Hij moet hier inklikken tot je hem weer naar L+R zet.
Komt geen lichtje op je dashboard te branden.

darkprojectx

Forumguru
ow.. vaag.. je zou zeggen dat je hem naar je toe moet trekken omdat daar ook het symbooltje zit van de spiegelverwarming :confused:

darkprojectx

Forumguru
ja handig, bij je eerste link wordt een elle lange discussie gevoerd over bij wie zn spiegel verwarming wel en niet werkt. Kom je eindelijk bij pagina 9 en 10 aan krijg je foutmelding:

Fatal error: Out of memory (allocated 786432) (tried to allocate 1245184 bytes) in /home/skodaforum/domains/skodaforum.nl/public_html/board/showthread.php on line 1863

in de 2e link link je zelf terug naar de eerste link :icon_smile_dead: al gaat het bij de 2e link vooral om de O2 (werkt die hetzelfde als de F1? )

link nr 3:

Fatal error: Out of memory (allocated 786432) (tried to allocate 1245184 bytes) in /home/skodaforum/domains/skodaforum.nl/public_html/board/showthread.php on line 1863

ik ga morgen zelf wel prutsen ermee

MarcoO2

Forumguru
Die errors hebben niets met de geplaatste linkjes te maken, maar dat zijn de bekende en beruchte foutmeldingen waar het forum mee overspoeld wordt (al heb ik ze tot nu toe nog nooit gehad).

Inderdaad link ik in die andere topics ook naar het grootste topic... wel zo handig, lijkt mij, dan blijft de relevante info tenminste fatsoenlijk te vinden!

Succes met prutsen!

Djinn_4fun

Actief lid
Dealer zei dat de verwarming in de spiegels defect is, komt meer voor bij deze km stand.
Dus moet ik nieuwe spiegels plaatsen.

Probleem opgelost.:winkie:

Ronnie

Forumguru
Fabia 1
Spiegelglas Links verwarmd met montageplaat: 6Y1 857 521 P € 54,50 incl. BTW
Rechts idem: 6Y1 857 522 H € 54,50 incl. BTW.

Bovenaan Onderaan