spoelen DSG

Frankw

Lid
Vervanging van de olie in de DSG bak zit er weer aan te komen. Nu lees ik veel over het spoelen van de bak (bijv met de powerflush techniek) maar ik lees hier met name over bij auto's met een 'normale' automaat. Er worden veel goede resultaten behaald bij volvo's, bmw's etc.

Maar is dit ook nuttig bij een DSG bak? Voor zover ik altijd begrepen heb is een DSG bak toch erg afwijkend van een reguliere automaat en ik kan ook niet echt ervaringen vinden van mensen die een DSG bak hebben laten spoelen.

Met een prijs van rond de 300 euro is het geen goedkope ingreep maar als het de levensduur verlengt dan heb ik het er wel voor over. De auto heeft 220.000 km gelopen maar ik ken de historie pas de laatste 70.000 km. Wat hiervoor met de auto is gebeurd en of de bak bijv al vervangen is weet ik dus niet. Ik heb de olie van de bak 60.000 km geleden laten vervangen.

Iemand ervaring of een goed advies?

ertromp

Forumguru
Een DSG bak is een "geautomatiseerde" handbak en in jou geval een DSG-6 met natte plaatkoppeling.
Om de 60.000 moet de olie incl. het filter vervangen worden. Ik zou het zeker doen om eventuele veel duurdere problemen te voorkomen. Het is overigens zelf te doen.
Heb je klachten nu dan?

Frankw

Lid
Heb geen noemenswaardige klachten, het schakelen gaat iets minder soepel. Dat was ook zo net voor de vorige oliewissel en zal dan ook na de oliewissel weer over zijn. Je omschrijft het mooi, het is een 'geautomatiseerde' handbak en daarom twijfel ik ook of het spoelen zoveel zin heeft... Het is tenslotte geen echte automaat en zit daarom ook wezenlijk anders in elkaar.

VEEJAY

Forumguru
Nooit van gehoord, maar navragen bij DSG dokter kan misschien geen kwaad, laat je bevindingen maar weten.

Cordoba

Forumguru
Anders kom je ook naar de meeting in Varsseveld voor de DSG-lezing. Heb je alvast een vraag om te stellen. (dit is trouwens bij de DSG-dokter).

Edit: overigens behalve het verschil in techniek, bij Volvo's gaat het bijvoorbeeld vaak om V70's met 400000 of 500000 op de teller, dus dat zijn iets andere km-standen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Frankw

Lid
Anders kom je ook naar de meeting in Varsseveld voor de DSG-lezing. Heb je alvast een vraag om te stellen. (dit is trouwens bij de DSG-dokter).

Edit: overigens behalve het verschil in techniek, bij Volvo's gaat het bijvoorbeeld vaak om V70's met 400000 of 500000 op de teller, dus dat zijn iets andere km-standen.

Dat is een heel goed idee maar ik ben dan eindelijk op vakantie.. :) ik ga ze deze week contacteren en ze de vraag voorleggen.

Frankw

Lid
Heb ondertussen de vraag weggelegd bij de DSG doctor maar helaas nog geen antwoord ontvangen. Ik kan door vakantie niet aanwezig zijn bij de meeting in Varsseveld, is er iemand die de vraag voor mij wil stellen? Zou top zijn!

En weet iemand een goede garage in of rondom omgeving Breda waar ik de olie van de DSG bak kan laten vervangen? En waar het geen probleem is als ik eigen olie en filter meebreng? Heb ik namelijk al op de plank liggen...

CDK

Forumguru
Stuur even je exacte vraag naar mij in een PM, ivm vakantie is er momenteel weinig personeel aanwezig @ TVS, maar ik kan via een achterdeur waarschijnlijk wel een antwoord voor je regelen.

Greetz Corné

Frankw

Lid
Stuur even je exacte vraag naar mij in een PM, ivm vakantie is er momenteel weinig personeel aanwezig @ TVS, maar ik kan via een achterdeur waarschijnlijk wel een antwoord voor je regelen.

Greetz Corné

Waarschijnlijk een ontzettend domme vraag en ik zal er giga overheen kijken maar ik kan op het forum de mogelijkheid van een PM niet vinden... Help!

CDK

Forumguru
rechts boven in de groene balk op conversaties klikken, of op mijn account klikken en dan vervolgens op conversatie starten klikken ;)

p.s. de domste vraag is de vraag die je niet stelt ;) kortom... domme vragen bestaan niet :)

Greetz Corné

Bovenaan Onderaan