Spoetnik stelt zich voor

Spoetnik

Forumguru
Zo nu en dan hebben jullie reeds een berichtje van mij voorbij zien komen. Heb me de afgelopen tijd ingelezen op het mooie forum. Denk dat er weinig niet is beschreven van hetgeen je kan vertellen over een Skoda.

Ik woon in het westen van het land en werk in een buitendienst functie. Rij ongeveer een 45.000 km per jaar. Mijn huidige wagen is al een tijdje aan vervanging toe. De short list werd steeds kleiner en uiteindelijk stond er alleen nog een Octavia Combi op.

Na diverse bezoekjes aan Skoda dealer Rijnwoud zijn we op een Octavia Combi Edition businessline 1.6 TDI uitgekomen. Opties: Panodak, DSG, reservewiel, 8" Columbus en nog wat klein spul. Toen was het budget op. Ergens had ik nog wel het verlichtingpakket willen hebben maar ik heb de afweging gemaakt DSG en Columbus. Van de DSG ga ik denk ik wel plezier hebben en die Columbus kijk ik heel de dag tegenaan, die Xenon lamp gebruik ik allen 's avonds en ik ga er van uit dat de normale verlichting ook goed functioneert.

Inmiddels al gebruik gemaakt van de aanbieding van Superskoda:thumbsup: Ik kon nog net het pakket(je) van de Superskodasint wegmoffelen voordat mijn vrouw deze zag:pardon:. We gaan er dus nog wat toeters en bellen op plakken en schroeven maar we hebben nu eerst de auto nodig.

Ik heb geen aandelen Rijnwoud maar tot op heden is de ervaring super. Ze hebben nog even hun best gedaan om dat actiedak erin te krijgen. Bij ons op het werk zijn ze niet zo vlot en de termijn was aan het verstrijken dat ze het dak nog konden bestellen. Aanvankelijk stond de wagen op de planning voor leveren week 41. Ik begreep dat de levering een week of 2 eerder zou kunnen plaats vinden en na het laatste overleg zou de wagen al in week 38 geleverd gaan worden :cheer:

Zelf ben ik altijd een Nissan rijder geweest. Heb er diverse gehad en mijn laatste was een Qashqai+2. Beleid op het werk is anders geworden (VAG) anders had ik het gelaten bij de QQ anderzijds verandering van spijs doet eten. Na de proefrit in de Skoda is de indruk heel goed. Heb alleen niet in de Combi gereden. We gaan het over een paar weken beleven.

newwolf84

Forumguru
Van harte welkom op het forum en ik krijg een donker bruin vermoeden dat de Skoda je niet gaat tegenvallen!

Heb ook allerlei merken gereden en nu sinds begin dit jaar een O2 combi en eerlijk is eerlijk het is een prachtige auto en bovendien een heerlijke reiswagen. We zijn een week of 4 geleden afgereisd naar Tsjechie en de auto deed het super ondanks zijn 1.2 TSI.

Alvast veel plezier met het lezen op dit forum en succes met het wachten ! enne...fotos zijn we gek op !

Skoda-MAN

Forumguru
welkom bij ons geweldige Skoda forum en veel plezier met je nieuwe Octavia maar eerst nog even wachten

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Spoetnik. Wat het niet proefrijden in de combi betreft: ik verwacht dat het grootste verschil dat je ervaart het geluid van de achterwielen is (en de extra laadruimte natuurlijk)

Oenoud

Forumguru
Welkom hier. Mooie auto heb je samengesteld. Ga je veel plezier van hebben.
Succes met wachten.

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom! Wanneer de Nissan met automaat was, zul je denk ik uitermate aangenaam verrast zijn door de dsg. Ik had n.l. precies de omgekeerde ervaring tijdens een Auris proefrit; o nee, dit gaan we niet doen!

Spoetnik

Forumguru
Welkom! Wanneer de Nissan met automaat was, zul je denk ik uitermate aangenaam verrast zijn door de dsg. Ik had n.l. precies de omgekeerde ervaring tijdens een Auris proefrit; o nee, dit gaan we niet doen!

Heb ook gereden in die Auris met CVT. Dat is dan wel een benzinemotor maar wel valt hij in die 14% categorie. Ruimte m.n. voor de passagiers viel erg tegen. Maar die CVT.... OP de rijksweg bij 120 ging het nog maar als hij dan iets wilde versnellen dan ging dat ding een toeren maken. Werd er gewoon bang van. Mijn vrouw vroeg me zelfs is dit normaal. Nu is het even wennen maar het doseren van het gas ging bij dat ding niet. Steeds die hoge toeren.

Nissan QQ is er ook met een CVT. Die valt echter in de 25 %. Is dus helemaal geen optie. Ik ga nu terug in bijtelling van 25% over 34.000 naar 20% over dit bedrag. ;). Meen dat het Netto 80 euro per maand is.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, precies dat. Het voelt aan als een hoop kabaal zonder dat er iets gebeurt (dat zal objectief gezien best meevallen). Dan zal de DSG je zeker aangenaam verrassen.

Spoetnik

Forumguru
Net als in de F1 staat de reanultmotor van Nissan niet bekend als een snelheidsmonster. Nu ben ik ook geen race-eend. Daar leent een Qashqai zich ook niet echt voor. Maar toen ik in de Octavia reed 1.6 TDI met DSG schrok ik in positieve zin. Als je het gaspedaal in trapt gaat die auto af. Maar je kan er op de rijksweg heerlijk mee cruisen en als het moet met een dot gas erbij even inhalen. Dan kan allemaal zonder oordoppen.

Ik heb wel eens gereden in een CVT Nissan QQ. Ook daar ging dat doseren moeizaam. Mijn college die altijd in die wagen reed had dit ook. Nu had ik best weer willen gaan schakelen maar die automaat is nu bereikbaar vandaar de keus.

Bovenaan Onderaan