spontaan uitvallen stuurbekrachtiging en esp

skodaboy

Forumguru
sinds enkele dagen heb ik voorkomend probleem met m'n 02.
tijdens het rijden gebeurd het dat de stuurbekrachtiging en de esp spontaan uitvallen,lampjes op het dashbord gaan branden (geel stuurke en slippend autooke)
het systeem valt meestal uit als ik vertraag voor een bocht te nemen en vervolgens de bocht in stuur tegen een lage snelheid,je voelt de bekrachtiging deels weg vallen en je voelt ook dat de esp uitvalt...
de auto is al bij de dealer geweest en ze hebben hem uitgelezen,daar is uit gebleken dat de hellingshoek sensor defect is,en dat de stuurhoeksensor sporadisch uitvalt. foutcodes werden gewist (lampjes uit) en er werd een testrit gemaakt,tijdens die rit kwam het probleem terug,auto werd opnieuw uitgelezen en gereset.
na overleg met de dealer werd besloten om beide sensors te bestellen en te vervangen,nu is de vraag hier of er iemand hier dit probleem herkent of ook heeft gehad en wat was hier voor de oplossing?
dank bij voorbaat...

Cordoba

Forumguru
Ik heb het uitvallen van stuurbekrachtiging ooit meegemaakt bij een proefrit, volgens de dealer was het probleem een slechte accu. Zodra de accu weinig energie meer kan leveren, wordt de stuurbekrachtiging uitgeschakeld om te voorkomen dat de accu helemaal wordt leeggetrokken. De bewuste auto had ook problemen met starten als een uurtje stilstond, dus die slechte accu kan wel kloppen.

Omdat het bij jou ook bij lage toerentallen gebeurt, (dynamo laadt dan minder bij) kan het best dezelfde oorzaak hebben.

HHW

Lid
Ik heb dit probleem wel met mijn vorige auto gehad (BMW E38 730D).
De enige manier om dit probleem helemaal op te lossen was een nieuwe stuurhoeksensor.

Succes en sterkte ermee!! Altijd vervelend dit....

Bovenaan Onderaan