Spontane herstart infotainment systeem

Beste forumleden,

Ik heb me zojuist even voorgesteld in het meet & greet topic.

Sinds september rijd ik een Skoda Kodiaq. Ik zie zo nu en dan dat het infotainment spontaan opnieuw opstart. Het gehele infotainment systeem (inclusief muziek) valt uit, en het scherm wordt zwart. Daarna zie ik het skoda logo verschijnen en even later is alles weer opnieuw opgestart en ok...

De dealer heeft een infotainment software update geinstalleerd (0480), maar dat heeft het probleem niet opgelost. De herstarts lijken alleen te gebeuren bij gebruik van android auto. Mijn samsung galaxy s23 is up to date. En mijn andere auto geeft geen enkel probleem in combinatie met dezelfde gsm.

Dinsdag gaat de auto weer naar de dealer zodat deze kan kijken wat er aan de hand is.

Ik heb op internet het een en ander gelezen over spontane herstarts, maar het lijkt dat die bij iedereen opgelost zijn via een update naar de laatste software versie. --> Hebben jullie tips?

Nog een andere vraag: hoe kan ik zien welk infotainment systeem ik heb (bolero / columbus / amundsen)?

Alvast bedankt!

Jeroen

• Leuk
Waarderingen: EdK

Skivo

Lid
Heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn Kodiaq (Amundsen MIB3) toen ik deze net had gekregen. Bleek toen aan de usb kabel te liggen die ik gebruikte. Je zou denken usb is usb, maar het maakte toch echt uit. Bij gebruik van andere usb kabel was het over. Daarna geen issues meer gehad. Overigens doe ik nu alles draadloos met Adroid Auto. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S21. Weet niet of de usb kabel bij jou het probleem is, maar ik wilde het wel even delen.

Hoi Skivo,

Bedankt voor je tip! Dat is het proberen waard voordat ik de auto naar de dealer breng.

Ik heb wel problemen gehad met Android auto aan de praat krijgen, waarbij ook een usb kabel het probleem was (kabel werkte bij de ene auto wel, bij de Skoda niet). Daarna heb ik een usb kabel gebruikt die ik ooit bij een Samsung telefoon heb gekregen. Die deed het wel.

Blijft wel vreemd dat een usb kabel een herstart kan triggeren. Ik kan me voorstellen dat Android auto weg valt, maar een herstart van het complete infotainmentsysteem...

Anyways, ik ga het proberen.

Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag!

Bedankt,

Jeroen

Antera

Donateur
Er staat zeker de laatste versie op. Een nieuwe is er niet voor dit systeem. De reboots hebben bij jouw een andere oorzaak. Als je canton hebt kan het de versterker zijn. Koppel die dan af en kijkn of het nog gebeurd, Koppel bv je telefoon niet met het systeem en kijken wat er gebeurd.

Jouw auto is ook geen MIB3 waar de klachten bij zijn maar een MIB 2,5

Bedankt!

Het probleem treedt alleen op als mijn telefoon via usb gekoppeld is om Android auto te gebruiken.

Ik ga de usb kabel suggestie proberen. @Skivo : heb jij nog tips welke kabel wel of juist niet te gebruiken (merk / type / kwaliteit / ...)? Of denk je dat het juist aan 1 defecte kabel heeft gelegen?

@Antera : ik heb geen idee welk infotainmentsysteem (Amundsen? / MIB? / ?) ik heb. Waar/hoe zou ik dat op kunnen zoeken? Het is in elk geval een kodiaq van augustus 2020.

Ik hoor het graag. Bedankt alvast!

Antera

Donateur
Indien USB-A poorten: Houd je menuknop 6 sec vast en klik op software en plaats een foto ervan

Daarnaast originele kabels gebruiken geen Ali/Action

Bijgevoegd de foto.

Action kabels werkten überhaupt niet kwam ik bij aanschaf van de auto achter. Daarna heb ik een Samsung usb kabel gebruikt, hier heb ik dus de herstart problemen mee (als het aan de usb kabel ligt). Nu ben ik dus aan het testen met een andere kabel.

1000020101.jpg

EdK

Forumguru
Skoda bied ook USB kabels aan voor in de auto via hun website.
Misschien eens bij de dealer kijken of ze er één hebben liggen en dan daar mee testen !!??

Bovenaan Onderaan