Spoorverbreders, wie helpt?

TIPI

Nieuw lid
Al een poosje loop ik met het idee om spoorverbreders te monteren, puur omwille van het esthetische hoor, niets meer. Het lastige is; Een mens zou dat eerst eens willen zien toch? Via dit forum kon ik wel al eens een RS zien als ik me goed herinner maar zijn er ook leden die met een "gewone" Octavia rijden....niet RS dus....die spoorverbreders hebben gemonteerd? Mijn profielfoto is een beetje verouderd in die zin, sinds een half jaartje rijd ik met het faceliftmodel. De wielen van de facelift steken sowieso al verder naar buiten maar een beetje meer mag het mss wel zijn? Ik dacht aan 16mm achter en 12mm vooraan om niet tot echt to the edge te gaan. Heeft iemand foto's of afbeeldingen? :geek:

HarrieSkoda

Forumguru
Ik weet niet hoeveel het scheelt qua as breedte tussen de PFL en de FL.

Daarbij ligt het ook geheel aan de ET waarde van je wielen.

Ik heb zelf op mijn PFL 20mm achter per kant en voor 15mm per kant.

In mijn topic is hier heel wat over terug te vinden als je dat interessant vindt.

Michelv.

Forumguru
Op mijn golf 7,5 heb ik voor 10 en achter 15 mm spoorverbreders en dit met 8j brede velgen met een ET van 45 met een 225 brede band en dit staat super en past Perfect

foto’s in mijn topic over mijn golf

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Heb er vele gedaan met 15mm rondom en enkele met 20 achter en 15 voor. Ze staan ergens op me Facebook. Let wel dat dit om de PFL de FL heeft namelijk een bredere achteras gekregen van 15mm

Emporionelis

Forumguru
upload_2020-2-11_18-0-41.jpeg

Hierbij een foto van mijn 2016 Octavia TDI met 18” Alaris velgen inclusief 20mm spacers. Voor heb ik het niet gedaan, maar een 10mm had wel gemogen

De Stip

Forumguru
Op mijn Karoq heb ik zowel aan de voor-als de achterzijde 20mm spacers van H&R gezet. Deze heb ik kunnen overnemen van Corne, welke ze gebruikte onder zijn Kodiaq. Ze waren in zwart uitgevoerd, dus kon ze meteen plaatsen.
Zoals je ziet op een van de foto's, hou ik van details en heb ik de remklauwen meteen voor de daadwerkelijke aflevering in hoogglans zwart uitgevoerd. Gewoon door zelf een dagje te knutselen op de brug en de medewerking van een fijne Skoda dealer. Nu staat de auto nog op zijn winter sloffen en die maken eind maart plaats voor een dikke zomer set. Welke? Dat is nog de vraag, want ik wil kiezen uit 3 mooie velgen. Ik heb dus nog even om te dubben......

Bijlagen

• IMG_8319.jpg
    IMG_8319.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 127
  • IMG_8322.jpg
    IMG_8322.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 144
  • IMG_8324.jpg
    IMG_8324.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 130
Bovenaan Onderaan