Sport (inleg)luchtfilter

Zijn hier leden die rijden met een lucht inlegfilter van bijv, K&N, Pipercross, Green of iets degelijks op hun RS?
Hoe bevalt dit en wat doet dit qua geluid? of zeggen jullie ver vandaan blijven en gewoon bij orgineel houden?

Snap dat sommige denken waarom in godsnaam, en waarom bij een hyrbide 1.4 nog wel:LOL: dit alles is puur uit nieuwsgierigheid, soms hoor je wel eens dat het aanzuiggeluid beter hoorbaar is dat maakt het dan wel weer heel leuk rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse lucht filters van K&N gehad.
Mijn ervaring met K&N is de laatste jaren omlaag gegaan. Sindsdien filters van de fabrikant (MANN) die de OEM filters maakt.

Motorfiets: SV650: daar geen problemen. Altijd lucht + oliefilters gehad.
SH300; luchtfilter paste niet goed. Hierdoor ging de behuizing ervan niet goed dicht. Gevolg was allemaal troep in de behuizing, weliswaar aan de ‘vuile‘ kant,. maar toch.. ook hier oliefilters van K&N. Hier tot 2x toe een lekkend filter gehad, op de plek waar de 6-kantmoer zit gepuntlast (alleen gebruikt voor losdraaien) dus ik vermoed slechte badge. Rijd nu Honda; komt geen K&N op..

In de O3 destijds in dezelfde periode als de SH300 een luchtfilter gehad, nooit echt op kunnen lossen: ik had last van misfires. En dat zou mogelijk de luchtmassameter geweest kúnnen zijn die vervuild zou kúnnen zijn. Daar ben ik over gaan lezen en wat bleek: het kán zo zijn dat de olie die in het K&N filter zit op de LMM komt en daar de voeler vervuild. Of dat zo was laat ik in het midden, de auto is uiteindelijk ingeruild… En toen dus ik later een tweede lekkend olie filter op de SH had was ik er van genezen.. Enige wat ik nog heb, maar dat is ook alleen maar omdat ik nog reinigingsmiddel heb staan, is een K&N uitwasbaar interieurfilter. Die ligt wel in de O4, maar dat is dan ook geen kritisch iets. Luchtfilters van K&N: daar kun je in de zon het zonlicht door de gaatjes zien schijnen.. en daar komt dan ook prima vervuiling mee door..
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Bakkertje

Forumguru
Naar aanleiding van dit draadje eens gezocht en kwam op onderstaand filmpje terecht:
Hierin wordt een standaard filter oud en nieuw vergeleken en 2 typen high performance filters in een 1.9 TDI

 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Goed filmpje @Bakkertje! Dit ondersteunt het beeld dat ik al had dat dit soort mods bij een standaard motor niets uithaalt. Het kan wél uitmaken als je een stage 2 tuning laat doen, dan ga je namelijk wat verder richting de grenzen van de motor. Maar onder normale mapping zit de luchtinlaat ruimschoots binnen de marge om niet limiterend te zijn.
 
Bovenaan Onderaan