Sportief onderstel een probleem?

Cirkelzaag

Nieuw lid
Ik heb een Octavia op het oog met een verlaagd onderstel. Waarschijnlijk vanaf fabriek. Ik heb hier geen ervaring mee

Ik gebruik vaak een fietsdrager en bij mijn vorige Fabia 2 een set hulpveren eronder moeten zetten om niet steeds bij elke hobbel en drempel met de drager over de grond te slijten. Zou ik met een verlaagd onderstel weer zulke problemen tegen kunnen komen?

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Smeeuwis

Donateur
Geen probleem, als het affabriek is scheelt het maar zo’n 1,5 cm met standaard. Mijn eerste O3 had een sportonderstel en afneembare trekhaak, geen problemen mee gehad op normale drempels.

Rallye

Forumguru
@Cirkelzaag Waarom denk je dat de Octavia die jij op het oog hebt een sport onderstel heeft? En is dat af fabriek of after market?

Persoonlijk heb ik nooit andere Octavia’s gehad dan RS’en - allemaal meteen sportonderstel dus. De enige gewone Octavia die ik gereden heb (van de garage) vond ik veel te zacht geveerd (zepig). Ik zou mij dus gelukkig prijzen met een sport onderstel- zeker ook gezien het positive effect daarvan zoals benoemd door @hemi24 .

Erik_NL

Forumguru
een sportief onderstel af fabriek is mij goed bevallen. Niet combineren met spatlappen want die raken beladen bij oneffenheden in het wegdek de grond.

Bovenaan Onderaan