Sportline nieuw forumlid

Pistolpete

Nieuw lid
Hoi Kodiaqers,

Gisteren een Kodiaq Sportline gekocht. Een 1.5 TSI, 2022, zwart, automaat 7 zitter,

Na een Mazda CX5 GT-M AWD diesel naar tevredenheid te hebben gereden, waren we door gezinsuitbreiding en veroudering aan wat nieuws toe, Na veel research is de keuze op de Kodiaq gevallen. Hopelijk een goede keuze.

Een paar vragen over de dingen die me nu bezighouden:
- weet iemand waar de wielbout doppen verkrijgbaar zijn? Zijn er een paar ontbrekend
- tips voor goede dakdragers? Af fabriek het best?
- tips voor rubber matten voorzijde
- wordt de navigatiekaart automatisch geupdate?
- er zit nog fabrieksgarantie op. Houdt dat ook in dat er vervangend vervoer bij zit in geval van defect onderweg?

Alvast mijn dank,

Aart

foto (2).jpg

SkodaBart

Actief lid
Als je in je Skoda Connect account de online infotainment dienst hebt dan werkt hij de kaarten automatisch bij. Via de Skoda update portal website kun je de update zelf downloaden.

Pendragon

Donateur
Welkom en veel plezier met je Kodiaq! Ik heb de antwoorden hieronder gezet

- weet iemand waar de wielbout doppen verkrijgbaar zijn? Zijn er een paar ontbrekend

Deze kun je bijvoorbeeld op Amazon kopen, heb je een voorraadje met een trekhaakje om ze makkelijker eraf te krijgen:

of bij Bol.com: https://www.bol.com/nl/nl/p/wielmoe...-stuks-grijs-moer-cover-auto/9300000111618168

- tips voor goede dakdragers? Af fabriek het best?

Geen ervaring mee, kan ik je helaas niet mee helpen.

- tips voor rubber matten voorzijde

Ik heb deze bij Skoda zelf gekocht, zijn niet mega duur en soms ook in de aanbieding. Ik heb ze voor en achter, ideaal. Je kunt ze ook bij Kopaçek kopen (VAG webshop in Tjechie) maar dan moet je even geduld hebben met leveren.

- wordt de navigatiekaart automatisch geupdate?

Met een connect abonnement zou dit kunnen, maar daar moet je voor betalen nu je 3 jaar verder bent denk ik. Kun je navragen, anders kun je met je VIN op de update website van skoda de update downloaden en op een usb stick zetten. Deze dan in de auto en 60 minuten later geupdate. Website is deze: https://updateportal.skoda-auto.com/nl-NL

- er zit nog fabrieksgarantie op. Houdt dat ook in dat er vervangend vervoer bij zit in geval van defect onderweg?

Wanneer de auto altijd bij de Skoda dealer onderhouden is heb je 'gratis' Skoda Pechhulp. Deze is voor heel Europa. Ik heb hier een paar keer gebruik van gemaakt (geen ernstige dingen) en dat werkte prima. In Nederland komt de ANWB dan langs in opdracht van Skoda. Of hier vervangend vervoer bij zit weet ik niet, dat zou je bij Skoda op de website kunnen nakijken of vragen aan de dealer.

Wullum

Actief lid
----
T.a.v. de dakdragers. Ik heb zelf de Thule wingbar evo. Deze bevallen me erg goed. Heb ik over kunnen zetten op meerdere auto’s. Weinig rijgeluid en ze zitten goed vast.
Thule Wingbar Evo

Thule Wingbar is goed, door "stroomlijnprofiel" heb je minder windlawaai.
Ik heb goedkopere van een italiaans merk via Marktplaats gescoord, werken op zich prima maar ze veroorzaken nogal windgeruis... Gelukkig gebruik ik ze niet op lange ritten...

Tman0961

Forumguru
Ja eens. Ik vond de prijs pittig bij de initiële aanschaf, maar op meerdere wagens plezier van gehad. Zit als een huis en voelt vertrouwd en degelijk.
Dus op vakantie durfde ik met de dakkoffer erop ook zonder zweethandjes wat harder te rijden.

Bovenaan Onderaan