Sportonderstel i.c.m. 17" Pegasus velgen

Atria

Actief lid
Sportonderstel i.c.m. 17\" Pegasus velgen

Hallo medeforummers,

Ik ben erg enthousiast geraakt over de nieuwe octavia 2.0 fsi.

Heeft er iemand ervaring met het sportonderstel onder de Octavia II i.c.m. de 17" Pegasus velgen? Rijdt dat nog enigszins comfortabel, of verander je de Octavia daarmee in een stuiterbak? /forum/images/graemlins/crazy.gif

Ik hoor graag van jullie

___JC___

Forumguru
Re: Sportonderstel i.c.m. 17\" Pegasus velgen

Ik heb er nu 2.000 km opzitten met het sportonderstel i.c.m. de 17inch Pagasus velgen.
Absoluut geen stuiterbak. Drempels en oneffenheden worden netjes weggefilterd. Je kan wel bovengemiddeld door een bocht met deze combinatie.
Geloof het of niet maar hij rijdt beter dan mijn vorige Octy RSI!
En het staat nogeens een keer erg vet. Ik zit nog te twijfelen of ik m nogeens 3 cm zal laten verlagen maar ik ben bang dat het dan zwaar ten laste van het comfort gaat.
Kortom, gewoon doen!
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Erikje

Actief lid

Stuurt lekker strak, comfort is prima op de snelweg, maar op kinderkopjes gaan mijn vullingen eruit!

zegeensaameneer.jpg

Hetzer

Forumguru

kinderkopjes , altijd lastig /forum/images/graemlins/cool.gif

Wullum

Actief lid

Hier zijn al 788 draadjes over.......
Niet over die kinderkopjes, maar over het Dynamic 2 pakket met de Pegasussen

Dutch4x4

Senior Member

Je zou bijna zeggen: wie heeft er géén ervaring mee? /forum/images/graemlins/grin.gif

Inderdaad, dit is een zeeeeeer veel gestelde vraag. Even zoeken...

bas

Nieuw lid

Ben er eigelijk ook wel benieuwd naar, heb het niet zo 1,2,3 op deze site kunnen vinden.

Dat meen je niet.....? Dit is echt de meest gestelde vraag van dit forum !!!
Zoek maar eens op 'velgen' (in onderwerp en inhoud) in alle berichten van het afgelopen jaar...

sunnyboy

Senior Member

Mmmmm... toch al enige maanden rijervaring met het onderstel en velgen. Rijdt absoluut goed. Op de keitjes in Brussel heb je inderdaad een "stuiterbak". Maar ach, daar kom ik ook weer niet zo vaak. Verder stuurt het zeer strak en heb je minder last van zijwind dan met de winterbanden 195/15. Lager leggen is denk ik ivm de vele verkeersdrempels niet aan te raden. Ik zie al genoeg Golfjes e.d. met loszittende onderbeplating rijden.
Nogmaals ik vind het een aanrader.

VEEJAY

Forumguru

andersom heb ik een dagje op 16" standaardonderstel gestuurd. Het was comfortabel, alleen weinig gevoel bij snelle acties. Dus tis maar net wat voor chauffeur je bent. Allebei = ok

aLo

Nieuw lid

Ik stuur nu sinds 3 weken in een O2 met 17" en sportonderstel. In eerste instantie is het wennen omdat de sportonderstel t.o.v. mijn vorige auto (Toyota Avensis) een stuk stugger is Maar, na 3 weken, ben ik helemaal gewend en waardeer ik het strakke stuurgedrag steeds meer ! /forum/images/graemlins/cheer.gif

Anderzijds blijf ik van mening dat de auto een stuk meer tot z'n recht komt met de 17" Pegasus velgen (maar da's smaak en daarover.....)

Ik heb in 30.000 km een setje Dunlop's versleten. Volgens de dealer vanwege het sportonderstel e i.c.m. m'n rijstijl. Nou heb ik ruim 7 jaar en drie 3.0 V6 coupe's ervaring, en kan zeggen dat ik in m'n huidige O2 met Tiptronic een stuk rustiger rijd. Toen deed ik zo'n 60.000 km met een setje Michelin's... Die heb ik nu ook maar laten monteren.

___JC___

Forumguru

Dank u, dank u.
Vriend van mij heeft er een.
Superwagen! Mooie lijnen en rijdt heerlijk. Maar als je daaruit komt zal de Octy met sportonderstel nogal stuiteren denk ik. Wordt ff wennen!

Mmmm, valt wel mee hoor. Ik rijd er nu al een jaar, tot volle tevredenheid, in. Alleen die bandenslijtage hè...

Bovenaan Onderaan