Sportonderstel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenvdBerg

Nieuw lid
Binnenkort kan ik weer een nieuwe lease-auto bestellen, en het zit er dik in dat het de O2 wordt. Veel waar voor je geld!
Ik overweeg om een sportonderstel te nemen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Hoe is het met het comfort e.d.? Is het een groot verschil met het standaard onderstel?
Is het trouwens zo dat een sportonderstel alleen in combinatie met Pegasus-velgen geleverd wordt? Alvast bedankt voor je reatie. /forum/images/graemlins/smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
Ten eerste: welkom!

Voor wat betreft je eerste vraag: doe eens een zoekopdracht op 'sportonderstel'. Dit is zo ongeveer het meest behandelde onderwerp op dit forum... /forum/images/graemlins/wink.gif

De managementsamenvatting? Zelf rijden. Zo veel mensen, zo veel smaken, zo veel uiteenlopende behoeften aan comfort of sportiviteit.

Ik had hetzelfde voornemen met name om de mooie Pegasus velgen. Bij Pon proefgereden in een auto met Pegasus en Sportonderstel en ik kwam tot de conclusie dat dit teveel van het goede was voor mij. Op een klinkerweg voel je je maag vibreren ! Ik durfde het niet aan met 2 kleine kinderen op de achterbank en het risico dat mijn ivory bekleding ondergekotst ging worden. Daarom maar 16" Vega velgen besteld zonder sportonderstel.
Overigens mijn huidige Renault Laguna Grand Tour Dynamique heeft ook Sportonderstel en 17" wielen maar deze auto heeft een behoorlijk lange wielbasis en is een fransoos die van huis uit niet heel stug zijn. Daar heb ik de afgelopen 3 jaar en 180.000km met veel plezier in gereden.

Tallguy

Forumguru
search : sportonderstel

Hier zijn al zo veel topics over geweest. Kleine moeite om daar ff naar te zoeken /forum/images/graemlins/confused.gif

toch ff reageren, had zelfde dillema. Wel genomen, kon ff niet in de buurt een proefrit met maken. Maar zeker geen spijt. Vind allemaal nogal meevallen wat sommigen beweren /forum/images/graemlins/tongue.gif
Gewoon het sportpakket inderdaad met Pegasus, sportonderstel, sportstoelen en klein leer genomen. Maar zoek inderdaad ff naar de leuke discussies hierover /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan