sportonderstel op O2 na facelift

TDI_DSG

Senior Member
Weet iemand toevallig of het sportonderstel icm met sportstoelen en sportstuur nog leverbaar is op de O2 na de facelift?

Stylist

Senior Member
Waarschijnlijk wordt daar rond de AutoRAI meer duidelijk over. Heb de importeur daar over gebeld.

Ik bestel (laat bestellen) de mijne met een MAD verlagingskit.

maf

Lid
Waarschijnlijk wordt daar rond de AutoRAI meer duidelijk over. Heb de importeur daar over gebeld.

Ik bestel (laat bestellen) de mijne met een MAD verlagingskit.
Mag ik vragen wat de dealer daarvoor rekent? En bestaat die kit uit verlagingsveren met of zonder andere schokdempers?

Hetzer

Forumguru
mag ik vragen wat de dealer daarvoor rekent? En bestaat die kit uit verlagingsveren met of zonder andere schokdempers?

alleen veren, en prijzen liggen volgens mij rond de 500 euro, erg prijzig ,er zijn betere veren (lees eibach) voor minder geld.
Maar pon levert standaard mad, omdat ze daar een contract mee hebben

maf

Lid
kan ik die MAD veren enigzins vergelijken met het sportonderstel van mijn RS? Zijn er mensen die ervaring hebben met een "oud" fabrieksonderstel (bijv. in combinatie met Pegasus) en een vergekijking kunnen maken met de MAD veren...?

Hetzer

Forumguru
mijn dealer rekende iets van rond de 325,- inclusief montage en uitlijnen. Ook MAD veren.

weet je zeker dat het all-in is?, namelijk

navraag bij een vw dealer is al dat ze mad veren vanaf 480 euro monteren voor een Golf, voor een octavia zul je echt niet veel goedkoper uit zijn

Verlagingsset MAD VVM1 87 vanaf € 480,00

http://styling.volkswagen.nl/nl/nieuws/mad_verlagingsveren/

kan ik die MAD veren enigzins vergelijken met het sportonderstel van mijn RS?

absoluut niet, de MAD-veren zijn vele male stugger dan het af-fabrieks sport onderstel

Stylist

Senior Member
Tja...als lease rijder heb je niet zo veel te kiezen. MAD is wat de dealer heeft. Kosten rond de 435,- incl montage.
Eibach zou beter en goedkoper zijn, maar your guess is as good as mine. De auto zo hoog op zijn poten laten staan en overhellen in de bocht is iig geen optie voor mij.

Had ook liever het normale sportonderstel. Is gewoon leverbaar hoor af fabriek. Net als dimmende buitenspiegels. Alleen (nog) niet in Nederland. Was een prijsissue of zoiets. Heel wazig !

Tja...als lease rijder heb je niet zo veel te kiezen. MAD is wat de dealer heeft. Kosten rond de 435,- incl montage.
Eibach zou beter en goedkoper zijn, maar your guess is as good as mine. De auto zo hoog op zijn poten laten staan en overhellen in de bocht is iig geen optie voor mij.

Had ook liever het normale sportonderstel. Is gewoon leverbaar hoor af fabriek. Net als dimmende buitenspiegels. Alleen (nog) niet in Nederland. Was een prijsissue of zoiets. Heel wazig !

Dan schaf je toch zelf eibach aan, en laat je deze monteren ? Ben je nog goedkoper uit ook ! :xyxthumbs:

floris

Lid

dimmende buitenspiegels staan in het Executive pakket, incl. elektrisch verstelbare voorstoelen

navraag bij een vw dealer is al dat ze mad veren vanaf 480 euro monteren voor een Golf, voor een octavia zul je echt niet veel goedkoper uit zijn

absoluut niet, de MAD-veren zijn vele male stugger dan het af-fabrieks sport onderstel

Vanuit eigen ervaring kan ik dit bevestigen. Huidige Skoda (09-2008) kon geen sportondertsel op vanwege L&K uitvoering. Dus MAD veren genomen (accessoire voor 382 euro incl. montage - juli 2008).
Veren zijn veel stugger dan het sportonderstel op mijn vorige O2 (01-2006)
Ik zou veel liever het sportonderstel hebben en ben nog aan het kijken of ik er bijv. Eibach veren onder mag laten zetten.
Dit is budgettair gezien nog wel te doen. Een volledig nieuwe sportkit van KONI of Eibach wordt mij te duur op een lease auto.

Stylist

Senior Member
Ja...in het Executive pakket. Betaal ik 1200 euro voor zaken die ik niet wil hebben om iets te kopen dat voor nog 200 euro in DU en BE los te krijgen is. Lekker stel daar bij PON.

ja, dat weet ik zeker, wel bij aanschaf van een nieuwe lease auto gelijk meegenomen als accesoire.

Helaas...mag niet volgens leasereglement.

Daar moet je maling aan hebben. De leasemaatschappij gaat echt niet na of je auto op eigen kosten verlaagd is of niet. Je sloopt niets aan de auto. en als het een groot probleem zou zijn, monteer je de eigen dempers toch weer als je deze auto moet inleveren ?! Een eigen radio inbouwen geeft ook geen problemen.

Bovenaan Onderaan