Sportveren 1.6 tdi onder 1.8 tsi Superb Combi

stijnheidi

Senior Member
Weet iemand iemand of de veren van het standaard sportonderstel van een 1.6 tsi ook passen onder een 1.8 tsi. of kan iemand dat nazoeken in bijvoorbeeld een etka onderdelengids. of zijn er mensen die rijden met een 1.8 tsi of een 1.6met standaard sportonderstel en bereid zijn om even de kleurcodes van de veren bekijken. Volgens mij is er namelijk per gewicht een bepaalde veer en dus kleur. Qua gewicht zijn ze volgens mij redelijk vergelijkbaar. (de tdi is iets zwaarder). Volgens mij zit er geen verschil tussen de dempers van het sportonderstel en het gewone onderstel.

De huidige kleuren die op de veren van het standaard onderstel van de 1.8 tsi staan zijn.
Voorveer : oranje groen geel
achterveer : wit oranje oranje

stijnheidi

Senior Member
Alvast bedankt!

Wat me trouwens nog opvalt aan de greenline modellen van de combi is dat de op het oog achter alleen een stuk lager liggen als voor. weet iemand verder nog of de achterveren relatief slap zijn? dat ze allen met flinke bagage rijden lijkt me wat sterk...
Bij de eibach verlaging van Bob ligt ie mooi voor wat lager als achter.

Miez1

Forumguru
Hi Stijn,

Duizend maal excuus, maar door de drukte van een naderende bruiloft van mijn zwager is het mij ontschoten. Ik heb meteen gekeken, er staan 3 gele en een blauwe stip op.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Alles gute !

Miez

stijnheidi

Senior Member
Bedankt! maar nu nog iemand die de kleurcodes kan vertalen....

dus concreet wat betekent
standaard onderstel van de 1.8 tsi.
Voorveer : oranje groen geel
achterveer : wit oranje oranje

en sportonderstel 1.6 tdi
3 gele en een blauwe stip (ik neem aan dat dit zowel voor de voor als achterveer geldt)

ik ga ervanuit dat de kleurcodering iets met het gewicht dat de veer kan dragen te maken heeft.

MennoW

Forumguru
Lijkt mij dat het met de rij hoogte te maken heeft, en niets met het gewicht.
Ik heb nog een losse set orginele veren liggen van een 1.6 greenline combi (zie foto)
image.jpg

stijnheidi

Senior Member
kan iemand die een 1.8 tsi met sportonderstel eens onder zijn auto kijken naar de kleurcodering van de veren? alsvast bedankt

stijnheidi

Senior Member
en ik maar denken dat vier stippen de veren van het sportonderstel waren... Had de dealer toch gelijk dat ie een regenboog aan kleuren had.
nog iemand suggesties wat de kleuren zouden kunnen betekenen?

Bovenaan Onderaan