Spotify op Columbus

Lodewijk

Actief lid
Binnenkort hoop ik mijn O3 Combi te ontvangen. Omdat ik op dit forum lees dat de Columbus navigatie op diverse manieren is aan te passen, vroeg ik me af of iemand weet of er ook een manier is om Spotify af te spelen. Ik weet dat het kan door middel van de bluetooth streaming audio verbinding, maar ik hoop dat door middel van bijvoorbeeld een app spotify is te installeren, waarna de muziek op de harde schijf kan. Heeft iemand ervaring hier mee of een andere variant?

Altos

Banned
Ik zal het wel verkeerd begrijpen maar er wordt door spotify toch alleen gestreamed en niets opgeslagen? Of wil je deze muziek dan gaan capturen met een app en deze rip op de HDD van de Columbus zetten?

Lodewijk

Actief lid
Spotify Premium heeft een optie om offline playlisten op te slaan. Dit is de betaalde versie. Met deze offline bestanden op je mobiel is het zonder dataverkeer mogelijk om in de auto naar Spotify te luisteren.

RoelF

Forumguru
Ik denk niet dat het voor Spotify aantrekkelijk is om speciaal een app te maken voor de Columbus, terwijl Bluetooth streamen vanaf je telefoon al beschikbaar is.

TedVlemmings

Forumguru
Het zal in dit geval denk ik ook meer gaan om meer data op je columbus te krijgen mbv streaming. Albumhoezen, song titels enzo lijkt me? Het is inderdaad niet echt interessant om de nummers op je hdd te zetten als ze toch al op je telefoon staan.

Lodewijk

Actief lid
BMW heeft het bijvoorbeeld, en Volvo... en die gaan nog een stapje verder door hun auto's op 4G aan te sluiten.

Lodewijk

Actief lid
Het lijkt met deze reacties wel alsof ik problemen denk, maar helaas is het niet mogelijk om zonder Spotify wel de muziek van spotify af te spelen, in tegenstelling tot MP3. En het converten van Sportify naar mp3 wordt nogal tegengehouden. Natuurlijk: ik kan ook gewoon mijn reguliere muziek als MP3 opslaan en die op een SD-card zetten. Echter, ik zou het prettig vinden om dit met Spotify te doen. MIts het niet al te ingewikkeld is.

Badnews

Senior Member
Dus je auto krijgt dan een data abonnement van weer 10 euro per maand minimaal?
lijkt me sterk dat volvo/bmw deze betalen, zou wel relaxed zijn (om films te gaan streamen naar de achterbank in het buitenland).

Lodewijk

Actief lid
lijkt me sterk dat volvo/bmw deze betalen
mij ook, maar goed, als het er op zit denk ik dat veel mensen dat tientje geen issue vinden. Denk bijvoorbeeld ook aan het aanzetten van de standkachel met een app ('standkachel' moet je bij dit weer even vervangen door 'airco') of het uitlezen van de onderhoudsgegevens. Of wanneer je vergeten bent waar hij staat, zoek je hem in google maps even op.

Falcon

Donateur
Je kunt toch dmv Bluetooth de muziek van je Spotify-App doorzetten naar Columbus. En ik denk zelfs dat je de app kan bedienen dmv van Columbus, daarvoor is namelijk een bluetooth protocol voor.

Lodewijk

Actief lid
Je kunt toch dmv Bluetooth de muziek van je Spotify-App doorzetten naar Columbus. En ik denk zelfs dat je de app kan bedienen dmv van Columbus, daarvoor is namelijk een bluetooth protocol voor.
Ja dat kan inderdaad. Dat doe ik mijn huidige auto ook. Alleen dan is er geen titelweergave, is ffwd en frwd en dat soort dingen niet mogelijk. Echter, in auto die ik een jaar of 7 geleden reed kon ik zelfs al titels van mijn ipod lezen op het radioscherm en bedienen vanaf het stuurwiel. Ik had op dit vlak op wat meer vooruitgang gehoopt, zoals bijvoorbeeld wel bij Ford, BMW en Volvo het geval is.

Ik heb sinds 3 weken mijn O3 Combi met Amundsen en streamen met de offline opgeslagen muziek gaat vlekkeloos. Alleen is het inderdaad erg jammer dat je geen enkele info ziet van de artiest / track etc. op de Amundsen maar uitsluitend op je smartphone. Weet iemand hier een (software) oplossing voor??

Wild Chocolate

Senior Member
Dus je auto krijgt dan een data abonnement van weer 10 euro per maand minimaal?
EDIT: Raar, mijn halve reactie is weggevallen en de quote verziekt...

Wellicht hebben dergelijke systemen de mogelijkheid om via wifi thuis hun updates op te halen? Ook zou ik me kunnen voorstellen dat ze via bluetooth (of wifi) de dataverbinding van je telefoon kunnen gebruiken.

Maar wellicht ligt de BMW/Volvo rijder niet wakker van een tientje per maand extra.

Mattijs25

Nieuw lid
Zou je me kunnen uitleggen hoe je dat doet, lukt mij nl niet. Ben nog niet zo ervaren met Columbus heb mijn skoda nog maar 3 dagen... Kan hier in de instructieboekjes niks over vinden?

Wild Chocolate

Senior Member
Ik heb geen columbus, maar bij de meeste radio's als volgt:

Je telefoon koppelen met het bluetooth systeem in de auto (dat doe je met de boordcomputer), knopje "omhoog" even vasthouden, telefoon kiezen en dan iets in de trand van verbinding maken.

Als je telefoon via bluetooth gekoppeld is, kun je bij de meeste radio's op "media" drukken (meestal kies je daarmee ook de cd-speler), 1 van de keuzemogelijkheden is dan Bluetooth audio. Dat is dan het geluid van je telefoon.
EDIT: als je telefoon niet gekoppeld is, zal de radio in het "media" menu ook niet de optie bluetooth-audio laten zien.

Als je dat voor elkaar hebt, start je op je telefoon de muziek die je wilt horen en spreekt de rest denk ik voor zich. Of de knoppen voor doorspoelen etc. werken, is een kwestie van uitproberen.

En anders RTFM :D

Mattijs25

Nieuw lid
Dank voor de reacties, echter spotify lukt nog niet.
Telefoon koppelt via blue tooth, maar ik krijg in het menu media niet de optie bluetooth audio te zien, heeft dat wellicht met versie columbus ( 4-2011)te maken of is het instelling?

Bovenaan Onderaan