Spraakbesturing Columbus

the joker

Nieuw lid
Hallo,

Misschien hoort dit bij het topic Radio, maar goed.
Ik heb de Columbus nav, en mijn spraakbesturing doet het niet?
Als ik de knop indruk komt er "Taal niet ondersteund"
Heeft iemand dit misschien kunnen oplossen?

nomad

Senior Member
Dan heb je een Columbus die geen NL taal ondersteund. Zet hem maar eens op engels of duits en dan werkt het wel.

Klaasje

Forumguru
met firmware 3814 werkt het in ieder geval wel.
Dan heb je NL spraaksturing. Kijk binnen forum maar op firmware versies

o2bm

Lid
Ik heb vandaag op mijn columbus 3814 geinstalleerd. Kwam van 2844. Werkt vlekkeloos die NL spraakbesturing.

Wel opletten of de columbus ook hogere fw-versies ondersteunt.

arjahoekstra

Actief lid
Hallo 02bm,

Heeft de laatste firmware die je gebruikt nog meer voordelen dan alleen Nederlandse spraaksturing?
Wordt bijv. ook het verborgen menu in de Columbus vrijgeschakeld?

Hoor 't graag

o2bm

Lid
Hoi,

Je kunt ook zelf poi's uploaden naar de columbus. Daarnaast is wel meer zichtbaar met het ingedrukt houden van de setupknop, maar niet vergelijkbaar met het vrijschakelen van het hidden-menu dmw VCDS.

Grz

Is het ook mogelijk op een A versie columbus spraakbesturing te activeren (na installatie van FW 3814)? Een microfoon zit al in de binnenverlichtingsunit ivm telefoon (op Columbus).

Klaasje

Forumguru
Dat is mogelijk. Dan moet je een aangepaste FW3814 hebben. FW3814_noru

Kijk maar ff op bekende my-gti/....... site

Heb daar zo juist gekeken. Ziet er nogal risicovol uit met wegvallende bediening op stuur en maxidot die niet meer navigatie weergeeft. Denk toch maar over te slaan :-)

o2bm

Lid
Is het ook mogelijk op een A versie columbus spraakbesturing te activeren (na installatie van FW 3814)? Een microfoon zit al in de binnenverlichtingsunit ivm telefoon (op Columbus).

Weet je zeker dat je n A unit hebt? De letter A achter de 3t-code zegt niets. Ik had voor de update n A, nu n B schter die code.

Bovenaan Onderaan