Sproeien achterruit

AGTon

Forumguru
Collega's

Toen de vorst begon had ik nog zomervloeistof in mijn tankje zitten. Bij activeren van de achtersproeier ging alles werken, maar er kwam niks uit (bevroren). In de tussenliggende periode zit er antivries in het resovoir, maar er komt nog niks uit aan de achterkant.

Ik hoor de pomp wel werken om de vloeistof op te pompen, en de wisser gaat werken, maar er komt niks uit.

Iemand tips ?

gr

EdK

Forumguru
Slangetje zal nog wel bevroren zijn ?
Als antivries in je tankje zit wil het nog niet zeggen dat jet ook al bij achterste ruitensproeier en desbetreffende slang zit !
Dus ff in verwarmde ruimte zetten een halve dag, en dan als de boel ontdooit is ff flink achter doorsproeien totdat je blauwe vloeistof ziet.

AGTon

Forumguru
Zat er ook over na te denken dat de boel nog bevroren kon zijn, hoewel er in de tussentijd wel een aantal dooiperiodes zijn geweest. Maar ik wacht nog even rustig af.

ronald_j

Actief lid
Komt me heel bekend voor. Grote kans dat het slangetje losgeschoten is bij het koppelstuk. Dat zit daar ergens in het motorhuis, vlak onder de ECU. Met een beetje pielen kun je het er zelf weer opschuiven.
Als het nog bevroren is, is de kans wel groot dat hij er weer afschiet. Je kunt evt. een ty-rapje eromheen doen.

van_der_P

Senior Member
Gebruik het hele jaar ruitensproeiervloeistof van winterkwaliteit, heb je dat probleem niet meer. Zeker als je auto net als die van mij buiten slapen mag.

Monteurtje

Forumguru
Als je de sproeier achter bediend, heb je dan ook een plas vloeistof onder de auto. Inderdaad onder het regelapperaat zit een koppeling en die gaat vaak als eerste los.
Het ligt eraan welke motor je hebt. Een 1.4 16V is het makkelijkste. Want dan zit het luchtfilterhuis niet in de weg.

cvegreen

Forumguru
@ van der P , wij doen ook altijd winter vloeistof in , we hebben zo het idee dat deze net wat meer poets middel bevat ook dan het zomer spul . Kan het idee zijn ook he , maar voor de centen moet je het niet laten , want zo'n bus van 5 liter kost amper 7€ of zo .

Bovenaan Onderaan